پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » گزارش «سی.ان.ان» از «بن بست» مذاکرات: وضعیت توافق اتمی در حالت بلاتکلیفی و بحرانی است

گزارش «سی.ان.ان» از «بن بست» مذاکرات: وضعیت توافق اتمی در حالت بلاتکلیفی و بحرانی است

خبرگزاری «سی.ان.ان»، مورخ ۱۱شهریورماه در گزارشی نوشت؛ وزارت‌خارجه آمریکا می‌گوید واکنش رژیم جمهوری اسلامی به توافق هسته‌یی «سازنده» نیست. به نظر می‌رسد که تلاش برای نجات توافق اتمی ایران در روز پنجشنبه پس از این‌که واشنگتن گفت آخرین پاسخ تهران به پیشنهاد اتحادیه اروپا «سازنده نبوده» در وضعیت بلاتکلیفی و بحرانی قرار گرفته است…

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی در بیانیه‌یی در تلگرام گفت: جمهوری اسلامی روز پنجشنبه پس از بررسی دقیق پاسخ خود را به اتحادیه اروپا ارسال کرد.

آسوشیتدپرس نیز در مورد این تحول نوشت: رژیم جمهوری اسلامی در اوایل روز جمعه در مذاکرات درباره پیش‌نویس نهایی نقشه‌مسیر برای بازگشت طرف‌ها به توافق هسته‌یی مندرس خود با قدرتهای جهانی، پاسخ کتبی ارسال کرد. هر چند آمریکا پیشنهاد تهران را مورد تردید قرار داد… . علی خامنه‌ای، رهبر رژیم جمهوری اسلامی که حرف آخر را در مورد همه مسائل دولتی در حکومت دینی کشور می‌زند، در هفته‌های اخیر عمدتاً در مورد مذاکرات در سکوت بوده است… .

وزارت‌خارجه آمریکا اعلام کرده که پاسخ جمهوری اسلامی را از طریق اتحادیه اروپا دریافت کرده و گفته است ما در حال بررسی آن هستیم و از طریق اتحادیه اروپا پاسخ خواهیم داد، اما متأسفانه سازنده نیست.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...