پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » صدر به هوادارانش یک ساعت فرصت داد و از مردم عراق عذرخواهی کرد

صدر به هوادارانش یک ساعت فرصت داد و از مردم عراق عذرخواهی کرد

مقتدی صدر در یک نشست خبری برای رویداد‌های دو روز گذشته در عراق، از مردم این کشور عذرخواهی کرد و برای خروج طرفداران خود از تحصن، ضرب‌الاجل تعیین کرد.

وی تصریح کرد: من از آنچه در عراق اتفاق می‌افتد، بسیار ناراحتم. از ملت عراق عذرخواهی می‌کنم. تنها متضرر اتفاقاتی که در حال رخ دادن است، عراقی‌ها هستند. قاتل و مقتول هر دو در آتش هستند.

صدر تاکید کرد: کشور من پس از اینکه اسیر فساد شد، با تأسف فراوان، اسیر فساد و خشونت شد. چه بد انقلابی است که خشونت و قتل مخدوش شده است. این انقلاب نیست.

وطن امروز اسیر فساد و خشونت است. ما امیدوار بودیم که اعتراضات مسالمت آمیز باشد نه با اسلحه. انقلابی که با خشونت مخدوش باشد، انقلاب نیست. من اکنون از انقلاب جریان صدر انتقاد می‌کنم… سرایا السلام شبه نظامیانی بی شرم هستند.

صدر هرگونه خونریزی در عراق را حرام خواند و با تأکید بر کناره گیریش از سیاست، این تصمیم را نهایی و منطبق با شرع دانست.

وی از «سرایا السلام» و کلیه تحصن‌کنندگان مقابل پارلمان در منطقه سبز عراق خواست که طی ۶۰ دقیقه آینده به این تحصن پایان دهند و عقب‌نشینی کنند و گفت: «اگر جریان صدر در عرض ۶۰ دقیقه آینده از تحصن خارج نشود، من از جریان صدر برائت می‌جویم و موضع دیگری خواهم گرفت».

«من فقط یک شهروند عراقی هستم و کناره گیر‌ی‌ام از صحنه سیاسی قطعی است».

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره تماس‌ها با سایر رهبران سیاسی گفت: «هیچ تماسی با گروه‌های سیاسی وجود ندارد. من به طور کامل سیاست را ترک کرده‌ان و بار دیگر به آن بر نمی‌گردم».

مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق در واکنش به سخنان رهبر جریان صدر: اقدام مقتدی صدر برای توقف خشونت‌ها، بالاترین نماد از میهن دوستی و حفظ جان هموطنان است.

خیابان‌های منطقه سبز بغداد، از روز دوشنبه به دنبال کناره‌گیری کاظم حائری و مقتدی صدر از مرجعیت و سیاست صحنه اعتراض و درگیری گروه‌های مختلف شد.

گزارش‌ها خبر می‌دهد از کشته شدن دستکم ۳۰ تن بر اثر تیراندازی و زخمی شدن صدها تن.

در پی فراخوان مقتدی صدر، هوادارانش منطقه سبز را ترک و به خانه‌های‌شان بازگشتند. همچنین منع رفت و آمد در بغداد و دیگر شهرهای عراق لغو شد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...