پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » رسانه های اسرائیلی از قصد نخست وزیر این کشور برای دیدار با جوبایدن برای گفتگو در ارتباط با برجام خبر دادند

رسانه های اسرائیلی از قصد نخست وزیر این کشور برای دیدار با جوبایدن برای گفتگو در ارتباط با برجام خبر دادند

گزارش‌ها حاکی است در بحبوحه «نگرانی عمیق اسرائیل» از قریب‌الوقوع‌بودن توافق واشینگتن و تهران برای احیای توافق هسته‌ای موسوم به برجام، یائیر لاپید، نخست‌وزیر این کشور درخواست کرده است که در جریان سفر به نیویورک و حضور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با جو بایدن٬ رئیس‌جمهوری آمریکا دیدار کند.

کانال ۱۱ اسرائیل می‌گوید یائیر لاپید امیدوار است در روز ۲۰ سپتامبر با جو بایدن دیدار کند. قرار است رئیس‌جمهوری آمریکا در این روز در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کند.

طبق این گزارش، این دیدار احتمالاً یک یا دو روز قبل از سخنرانی نخست‌وزیر اسرائیل در مجمع عمومی خواهد بود.

به گزارش جروزالم پست، منابع مطلع متعدد گفته‌اند علی‌رغم پیشرفت‌های اخیر در مذاکرات با ایران برای احیای برجام، یائیر لاپید هنوز نتوانسته است تلفنی با جو بایدن صحبت کند.

این گزارش می‌افزاید در ابتدا کاخ سفید گفته بود که جو بایدن در تعطیلات تابستانی به سر می‌برد. اما رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه به واشینگتن بازگشت.

جروزالم پست می‌گوید دفتر نخست‌وزیر اسرائیل از اظهارنظر درباره تماس تلفنی یا دیدار احتمالی یائیر لاپید با جو بایدن خودداری کرده است.

در همین زمینه، شبکه کان نیز به نقل از یک مقام ارشد اسرائیلی گفته است، مقامات دو کشور در حال مذاکره برای تعیین زمانی برای این دیدار هستند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...