پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی: مردم دیگر توان خرید لوازم خانگی را ندارند

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی: مردم دیگر توان خرید لوازم خانگی را ندارند

افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی قیمت لوازم خانگی و تنها طی چند ماه، مردم را با مشکلات جدی روبرو کرده و بیشترین افزایش قیمت نیز مربوط به یخچال فریزر و کولر آبی بوده است.

اکبر پازوکی، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در این زمینه گفت: اخیرا قیمت لوازم خانگی به شدت افزایش پیدا کرده است و این مسئله خانواده‌ها را برای خرید لوازم مورد نیاز با مشکل مواجه می‌کند. بیشترین افزایش قیمت مربوط به یخچال و فریزر و کولر آبی است

وی افزود: متاسفانه قیمت لوازم خانگی نسبت به چندماه گذشته ۱۰ الی ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده و مردم قدرت خریدن چندانی ندارند، تولید کننده با توجه به کاهش توان مالی مردم توان افزایش قیمت را ندارد و می‌داند با گران کردن کالا همین مشتریان حداقلی را نیز از دست خواهد داد.

این فعال اقتصادی ادامه داد: مواد اولیه و قطعات داخلی نسبت به قطعات وارداتی، افزایش قیمت بیشتری داشتند، به طوری که مواد اولیه و قطعات تولید داخل نسبت به پارسال از ۱۵۰ تا هزار درصد افزایش قیمت داشتند. ورقی که سال گذشته با قیمت ۷ هزار تومان تهیه می‌شد در حال حاضر با هزینه ۳۱ هزار تومان باید خریداری شود و کسی هم توجه و رسیدگی نمی‌کند.

لازم به توضیح است، سال گذشته علی خامنه‌ای با ورود لوازم خانگی خارجی به کشور مخالفت و طی دستوری ورود این اجناس را ممنوع اعلام کرد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...