پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » مدنی به‌عنوان «رئیس موسسه آب محیط‌زیست و سلامت» دانشگاه سازمان ملل متحد انتخاب شد

مدنی به‌عنوان «رئیس موسسه آب محیط‌زیست و سلامت» دانشگاه سازمان ملل متحد انتخاب شد

کاوه مدنی، پژوهشگر و فعال زیست‌محیطی و معاون پیشین سازمان محیط‌زیست در ایران، به عنوان «رئیس موسسه آب، محیط‌زیست و سلامت» دانشگاه سازمان ملل متحد انتخاب شد.

دانشگاه سازمان ملل متحد، در بیانیه‌ای که روز چهارشنبه ۲۶ مرداد منتشر کرد، اعلام داشت: مدنی؛ دانشمند، مدرس و فعال محیط‌زیست شناخته شده در جهان، که در راستای علم، سیاست و جامعه فعالیت داشته است، در مقام مدیر این دانشگاه تا اول فوریه ٢٠٢۳ عهده‌دار این مسئولیت خواهد بود.

دانشگاه سازمان ملل متحد متشکل از ۱۳ مجموعه در ۱٢ کشور جهان است که در راستای تلاش برای حل مشکلات جهانی مربوط به بقا، توسعه و رفاه بشری مشغول به فعالیت است.

موسسه آب، محیط‌زیست و سلامت دانشگاه سازمان ملل متحد که مقر آن در کانادا است با هدف و ماموریت رفع چالش‌های جهانی آب با استفاده از ابزار علم در سال ۱۹۹۶ تاسیس شد.

کاوه مدنی، همکاری خود را از سال ٢٠٢۱ به عنوان مدیر برنامه تحقیقاتی نکسوس در دانشگاه سازمان ملل متحد آغاز کرد.

وی در دولت دوم حسن روحانی، به همکاری در سازمان حفاظت از محیط زیست با ریاست عیسی کلانتری دعوت شد. اما در پی طرح اتهام «جاسوسی» برای شماری از فعالان زیست‌محیطی و بازداشت شماری از آنها از جمله کاووس سیدامامی که در زندان به‌قتل رسید، خبر بازداشت کاوه مدنی نیز منتشر شد.

خبر بازداشت مدنی بطور رسمی تایید نشد؛ اما گزارش‌هایی مبنی بر بازداشت وی و حضور در دفتر کارش به همراه چند مامور منتشر شد.

چندی بعد، گزارش‌هایی مبنی بر خروج کاوه مدنی از ایران، پس از رفع ممنوع‌الخروجی منتشر شد. دادستان تهران، پس از اینکه خروج این فعال زیست‌محیطی از کشور را تایید و، وی را متهم کرد که «فرار را بر قرار» ترجیح داده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...