پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » درخواست توقف مذاکرات با ایران از بایدن توسط جمهوری خواهان و برخی چهره های سیاسی در پی ترور سلمان رشدی

درخواست توقف مذاکرات با ایران از بایدن توسط جمهوری خواهان و برخی چهره های سیاسی در پی ترور سلمان رشدی

در پی حمله به سلمان رشدی چند چهره سیاسی جمهوری خواه از جمله دو سناتور و نویسنده بریتانیایی_آمریکایی هندی‌تبار در نیویورک با اشارهبه حمایت جمهوری اسلامی از فتوای قتل رشدی از دولت جو بایدن خواستند مذاکرات احیای برجام را متوقف کند.

مارکو روبیو، حقوقدان و سناتور جمهوری‌خواه از ایالت فلوریدا، روز جمعه در توییتی نوشت: «جمهوری اسلامی برای هر کسی که سلمان رشدی را به قتل برساند جایزه تعیین کرده است.»

او افزود: «امروز او را در آمریکا چاقو زدند. چرا بایدن هنوز در حال مذاکره با این تروریست‌ها در تهران است؟»

تام کاتن، سناتور جمهوری‌خواه از ایالت آرکانزاس نیز در اکانت توئیتری خود نوشت: «رهبران حاکم بر ایران ده‌ها سال است خواهان قتل سلمان رشدی بوده‌اند. می‌دانیم که آنان امروز در حال تلاش برای ترور مقام‌های آمریکایی هستند. بایدن باید فوراً به مذاکرات با این رژیم تروریستی پایان دهد.»

سلمان رشدی روز جمعه اندکی پیش از آغاز سخنرانی خود در مؤسسه چاتاکوا در غرب ایالت نیویورک با چاقو از ناحیه شکم و گردن مورد حمله قرار گرفت.

حمله به رشدی در حالی صورت گرفت که روح‌الله خمینی، رهبر پیشین رژیم تروریستی جمهوری اسلامی در واکنش به انتشار رمان «آیات شیطانی» در ۳۳ سال پیش با صدور فتوایی خواستار به قتل رساندن او از سوی مسلمانان شد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...