پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » حمله تروریستی به سلمان رشدی در نیویورک

حمله تروریستی به سلمان رشدی در نیویورک

به گزارش خبرنگار آسوشیتدپرس که در محل حمله حاضر بوده است، مردی هنگام معرفی سلمان رشدی به صحنه سخنرانی در «موسسه چوتاکوا» هجوم می‌برد و «با مشت یا چاقو» ضربه‌هایی به این نویسنده انگلیسیِ هندی‌تبار می‌زند.

شاهدان گزارش داده‌اند مردی هنگام سخنرانی سلمان رشدی در مرکز «چوتاکوا» در نیویورک به سمت او حمله‌ور شده و با چاقو او را زخمی کرده است.

آنچنانکه پلیس نیویورک گزارش کرده: حدود ساعت ۱۱ صبح، [به وقت محلی] یک مرد به صحنه رفت و به رشدی و یک مصاحبه کننده حمله می‌کند. رشدی با چاقو از ناحیه گردن آسیب دیده و با هلیکوپتر به بیمارستان منطقه منتقل شد. وضعیت او هنوز مشخص نیست. مصاحبه کننده از ناحیه سر آسیب دیده است. یک سرباز دولتی که برای این رویداد منصوب شده بود بلافاصله مظنون را بازداشت کرد.

«روح‌الله موسوی خمینی»، بنیانگذار جمهوری شیطانی، اوایل دهه ۱۹۸۰ و در پی انتشار کتاب «آیات شیطانی» حکم ارتداد رشدی را صادر کرد. خمینی در فتوای خود خواستار «قتل همه ناشرین مطلع از محتوای» رمان آیات شیطانی شد و از «مسلمانان غیور» خواست در «هر نقطه که آنان را یافتند، سریعا آن‌ها را اعدام» کنند.

گرچه خمینی چند ماه پس از «صدور این فتوا» مرد، اما بیش از ۳۰ سال پس از مرگش، کماکان شرارت‌هایش بجا مانده و از گورش فتنه برمی‌خیزد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...