پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » هشدار مقامات امنیتی اسرائیل از احتمال جنگ با حزب الله در صورت عدم انعقاد قرارداد گاز با لبنان

هشدار مقامات امنیتی اسرائیل از احتمال جنگ با حزب الله در صورت عدم انعقاد قرارداد گاز با لبنان

وبسایت خبری والا می‌نویسد روز چهارشنبه مقامات ارشد اسرائیل در گزارشی به کابینهٔ امنیتی هشدار دادند که اگر توافقی در رابطه با مرز مورد مناقشهٔ دریایی با لبنان حاصل نشود، احتمال دارد کشور به درگیری نظامی با حزب الله کشانده شود.

در این گزارش با استناد به منبعی مطلع گفته شده که سران ارتش به قانونگذاران هشدار دادند که زدوخورد با گروه تروریستی حزب‌الله ممکن است چند روز به طول انجامد.

به گزارش اسرائیل تایمز به نقل از والا، مقامات نظامی که در جلسه حضور داشته‌اند، شامل آویو کوخاوی رئیس ستاد نیروهای دفاعی؛ آهارون هالیوا، رئیس ضداطلاعات ارتش؛ آمیت سعر، رئیس پژوهش اطلاعاتی بوده است. دیگر مقامات امنیتی حاضر عبارت بودند از دیوید بارنئا رئیس موساد، سازمان امنیت و عملیات ویژهٔ اسرائیل؛ رانن بار رئیس شاباک، سازمان اطلاعات و امنیت اسرائیل؛ ایال هولاتا مشاور امنیت ملی کشور.

یکی از موضوعات کلیدی که در جلسه به بحث گذاشته شده، تحریکات اخیر حزب الله علیه میدان گازی کاریش است، از جمله ارسال چندین پهباد به سایت که همه توسط نیروهای دفاعی اسرائیل سرنگون شدند.

طبق گزارش والا، کوخاوی به کابینه هشدار داده که برای حسن نصرالله، این موضوع دستاویزی است که در چشم پیروان خود پیروز محسوب شود. او گفت اگر توافقی حاصل نشود و در حالیکه لبنان قادر به استخراج گاز نیست، اسرائیل اقدام به استخراج کند، وضعیت به شدت متشنج خواهد شد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...