پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » فاتحه رابرت مالی بر «جسد برجام»: شما نمی‌توانید یک جسد مرده را زنده کنید

فاتحه رابرت مالی بر «جسد برجام»: شما نمی‌توانید یک جسد مرده را زنده کنید

نیوزویک در جدیدترین شماره خود نوشت: رابرت مالی، مردی که ریاست هیأت آمریکایی در مذاکرات هسته‌یی در وین را برعهده داشت، حالا دیگر دست بالا کرده و می‌گوید: «شما نمی‌توانید یک جسد مرده را زنده کنید».

این منبع افزود: آمریکا با رژیمی مواجه است که به امضای خود در توافق پایبند نبوده و از آن لحظه به بعد در توافق تقلب کرده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، جسد را مرده اعلام کرد و منابع مالی (اکسیژن)، که باعث کاهش ذخایر ارز خارجی رژیم جمهوری اسلامی می‌شد و برای تأمین مالی برنامه هسته‌یی، تأمین مالی و تسلیحاتی حوثی‌ها، حزب‌الله، و شبه‌نظامیان مختلف در عراق و سایر نیروهای بدخواه می‌شد را قطع کرد.

به‌نوشته نیوزویک در ژوئیه ۲۰۲۲، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از یافتن آثار اورانیوم در سه سایت هسته‌یی اعلام‌نشده، قطعنامه‌یی را تصویب کرد که این آثار به‌دلیل همکاری ناکافی رژیم جمهوری اسلامی هم‌چنان توضیح داده نشده و در آن ابراز «نگرانی عمیق» کرد. در پاسخ، رژیم جمهوری اسلامی ۲۷ دوربین نظارتی آژانس را حذف کرد و شروع به نصب سانتریفوژهای پیشرفته IR-۶ در سایت‌های نطنز و فردو کرد.

رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هشدار داد این اقدام می‌تواند ضربه مهلکی به تلاش‌ها برای احیای توافق، یا جنازه برجام، وارد کند. و در نهایت، اقدامات رژیم جمهوری اسلامی باعث تمام‌کش کردن جسد شد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...