پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » آسوشیتدپرس: پوتین در تهران از حمایت قوی خامنه‌ای در مورد حمله به اوکراین برخوردار شد

آسوشیتدپرس: پوتین در تهران از حمایت قوی خامنه‌ای در مورد حمله به اوکراین برخوردار شد

آسوشیتدپرس روز ۲۸تیرماه درباره دیدار پوتین با خامنه‌ای و رئیسی و حمایت رهبر رژیم از حمله روسیه به اوکراین در گزارشی نوشت: پوتین در تهران از حمایت قوی خامنه ای در مورد اوکراین برخوردار شد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز سه‌شنبه حمایت قاطع خامنه‌ای را برای کمپین نظامی کشورش در اوکراین به دست‌آورد و علی خامنه‌ای، گفت که غرب با روسیه «مستقل و قوی» مخالف است.

خامنه‌ای گفت که اگر روسیه نیروها را به اوکراین اعزام نمی‌کرد، بعداً با حمله ناتو مواجه می‌شد، بیانیه‌یی که منعکس‌کننده لفاظی‌های خود پوتین بود و منعکس‌کننده روابط نزدیک‌تر بین مسکو و تهران است، زیرا هر دو با تحریم‌های فلج‌کننده غرب مواجه هستند.

خامنه‌ای خطاب به پوتین گفت: اگر راه به روی ناتو باز می‌شد، هیچ حد و مرزی نمی‌شناسد. او افزود که اگر مسکو ابتدا اقدام نمی‌کرد، ائتلاف غربی برای بازگرداندن شبه جزیره کریمه که روسیه در سال۲۰۱۴ از اوکراین در سال۲۰۱۴ تصرف کرده بود، جنگی به راه انداخته بود.

آسوشیتدپرس نوشت: سفر به تهران برای مخاطبان داخلی پوتین نیز معنایی نمادین دارد و قدرت بین‌المللی روسیه را به رخ می‌کشد، حتی زمانی که روسیه به‌طور فزاینده‌ای منزوی می‌شود و عمیق‌تر در رویارویی با غرب فرو می‌رود. این سفر تنها چند روز پس از بازدید جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، از اسراییل و عربستان سعودی – رقبای اصلی تهران – انجام می‌گیرد…

پوتین در دیدار با رهبران رژیم ایران از اهمیت روابط نزدیک بین مسکو و تهران قدردانی کرد.

پوتین در ابتدای دیدار با رئیسی گفت: روابط ما با سرعت خوبی در حال توسعه است و دو کشور برای تقویت همکاری خود در زمینه امنیت بین‌المللی و کمک قابل توجهی به حل و فصل سوریه تلاش کرده‌اند.

وی در بیانیه پایانی، حمایت قاطع خود را از تهران درباره توافق هسته‌یی در بن‌بست ارائه کرد و خواستار احیای کامل آن و لغو کامل تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی شد تا «توسعه آزادانه همکاری در هر زمینه‌ای بدون هیچ‌گونه تبعیض» امکان‌پذیر باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...