پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » مقتدی صدر، نوری المالکی را به کناره‌گیری از سیاست فراخواند

مقتدی صدر، نوری المالکی را به کناره‌گیری از سیاست فراخواند

در پی انتشار فایل‌های صوتی افشا شده منسوب به نوری مالکی، صدر اعلام کرد رئیس ائتلاف دولت قانون و از متحدان جمهوری اسلامی حق رهبری عراق را ندارد.

رهبر جریان صدر، با انتشار پیامی در توئیتر به اتهامات حزب الدعوه به رهبری نوری المالکی، نخست وزیر پیشین این کشور مبنی بر «کشتن عراقی‌ها» و «کار برای اسرائیل» پاسخ داد.

وی با بیان اینکه «به (المالکی) توصیه می‌کنم به همراه کسانی که مرتکب فساد شده و به او پناه آورده‌اند، از امور سیاسی کناره‌گیری کرده یا تسلیم قوه قضائیه شود»، نوشت: طرح چنین اتهاماتی از حزب الدعوه که منتسب به خاندان صدر است، مایه تعجب است. «اتهام‌زنی او [مالکی] به من تنها محدود به فعالیت برای اسرائیل یا قتل مردم عراق نیست بلکه او نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی را به ترسویی متهم و بر فتنه و جنگ شیعی-شیعی تحریک کرده است.»

صدر از تمامی تشکل‌های سیاسی متحد با حزب الدعوه و شخصیت‌های برجسته قبیله المالکی خواست که مشترکا این اتهامات را محکوم کنند.

علی فاضل، فعال حقوق بشر عراقی مقیم خارج از کشور در حساب کاربری خود در توئیتر فایل صوتی مرتبط با نوری المالکی را منتشر کرد که در آن عبارات «دزد و قاتل» را برای صدر به کار می‌برد.

فایل‌های صوتی که در روزهای اخیر توسط علی فاضلی، از روزنامه‌نگاران عراقی مقیم آمریکا در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده ظاهرا صدای نوری المالکی، نخست وزیر پیشین و رئیس ائتلاف دولت قانون و از طرفداران جمهوری اسلامی است که در نشستی چند ماه پیش با شماری از اعضای کادر حزب الدعوه ایراد شده بود، سخنانی در تهدید و در توهین به مقتدی صدر ایراد کرده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...