پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » بلومبرگ: بایدن باید مذاکرات هسته‌ای با جمهوری اسلامی را تمام‌شده تلقی کند

بلومبرگ: بایدن باید مذاکرات هسته‌ای با جمهوری اسلامی را تمام‌شده تلقی کند

خبرگزاری «بلومبرگ» در گزارشی نوشته است جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا برای «اثبات حسن نیت» خود در جریان سفر تاریخی خود به خاورمیانه، باید مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ با جمهوری اسلامی موسوم به «برجام» را «تمام‌شده» تلقی کرده و از آن دست بکشد.

به گفته این خبرگزاری، بایدن در حالی برای احیای آنچه وی «رهبری حیاتی آمریکا» در خاورمیانه نامیده به منطقه سفر می‌کند که به هوای مماشات دولت او با جمهوری اسلامی، درباره صداقت مواضع وی تردید وجود دارد.

بایدن که کماکان مشتاق احیای «برجام» است، نسبت به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده رژیم ایران در منطقه بسیار مداراگرانه رفتار می‌کند.

در حالی که جمهوری اسلامی مدام تحریم‌ها را نقض می‌کند، نفت بیشتری صادر کرده و سرمایه‌گذاری نظامی خود را افزایش می‌دهد، دولت بایدن عموما از تنبیه این رژیم خودداری کرده است.

جمهوری اسلامی نه تنها هیچ امتیاز معناداری نداده است، که در مقابل، با شتاب دادن به فعالیت‌های اتمی و غنی‌سازی اروانیوم خود، خواسته‌های جدیدی به مذاکرات افزوده است، و به احتمال زیاد قصد دارد روند مذاکرات را تا رسیدن به وضعیت «آستانه هسته‌ای» طول بدهد.

به گفته «بلومبرگ»، در چنین شرایطی، به جای اصرار بر احیای «برجام»، رئیس‌جمهوری آمریکا باید از فرصت سفر تاریخی خود به خاورمیانه استفاده کرده و از «سیاست شکست‌خورده» دولت خود در قبال جمهوری اسلامی فاصله بگیرد.

بایدن باید روز پنجشنبه، که هفتمین سالگرد انعقاد «برجام» است، اعلام کند که مهلت احیای این معاهده به پایان رسیده است. او باید به غوغای بیهوده برای احیای «برجام» پایان دهد و دیگر امضاکنندگان آن را برای ارجاع به بند «بازگشت فوری» تحریم‌ها در توافق، که موجب بازگشت تحریم‌های گسترده‌ علیه جمهوری اسلامی می‌شود، مورد تشویق قرار دهد.

دولت بایدن در عین حال باید تمام افراد و سازمان‌ها و شرکت‌هایی که با رژیم ایران تجارت غیرقانونی، از جمله در زمینه نفت، می‌کنند را مورد تحریم و تنبیه شدید قرار دهد، و به متحدان منطقه‌ای آمریکا برای مقابله با تجاوزات رژیم جمهوری اسلامی کمک کند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...