پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » سفر بایدن به اسرائیل؛ امضای سندی مشترک درباره چگونگی مقابله با رژیم جمهوری اسلامی

سفر بایدن به اسرائیل؛ امضای سندی مشترک درباره چگونگی مقابله با رژیم جمهوری اسلامی

رسانه‌های اسرائیلی خبر دادند، جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا در سفر امروز خود به تل‌آویو، سندی را با مقامات این کشور تحت عنوان «بیانیه اورشلیم» امضا می‌کند که بخش مهمی از آن درباره جمهوری اسلامی خواهد بود.

به گزارش «جروزالم‌پست»، بایدن در دیدار خود با یائیر لاپید، نخست‌وزیر اسرائیل، بر روی موضوعات مختلفی مانند تعهد آمریکا به عدم دسترسی جمهوری اسلامی به سلاح اتمی و استفاده از «تمام عناصر قدرت ملی» هر دو کشور برای رسیدن به این هدف، توافق خواهد کرد.

جروزالم‌پست به نقل از یک مقام سیاسی اسرائیلی خبر داد، پرونده جمهوری اسلامی از اولویت‌های امنیت ملی اسرائیل است و تأکید کرد، تل‌آویو از ادامه توسعه برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی احساس نگرانی می‌کند.

او در ادامه افزود، جو بایدن در سفر خود به تل‌آویو متعهد خواهد شد که همکاری‌های خود با اسرائیل را در چارچوب توقف اقدامات تروریستی رژیم جمهوری اسلامی در منطقه، افزایش خواهد داد.

به گفته این مقام اسرائیلی، یکی از موارد مهمی که وزارت دفاع اسرائیل و ارتش این کشور در دیدار با بایدن مطرح خواهد کرد، دریافت پدافندهای دفاعی موشکی و هلیکوپترهای جدید از واشینگتن خواهد بود.

شایان ذکر است که سفر رسمی بایدن به خاورمیانه، چهارشنبه 22 تیر آغاز خواهد شد و او در این سفر از اسرائیل، کرانه باختری و پادشاهی عربی سعودی دیدار خواهد کرد.

سفر او به اسرائیل و کرانه باختری 2 روز به طول خواهد انجامید و او پس از آن به برای شرکت در نشستی با رهبران کشورهای خلیج فارس، به سعودی سفر خواهد کرد.

رهبران کشورهای مصر، اردن و عراق نیز در این نشست شرکت خواهند کرد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز خبر داده بود که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور، بایدن را در این سفر همراهی خواهد کرد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...