پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » سفر لاپید به فرانسه با هدف “فشار هماهنگ” بر جمهوری اسلامی در مذاکرات

سفر لاپید به فرانسه با هدف “فشار هماهنگ” بر جمهوری اسلامی در مذاکرات

یائیر لاپید، نخست‌وزیر موقت اسرائیل روز سه‌شنبه ۵ ژوئیه به فرانسه رفت. به گزارش رویترز به نقل از یک مقام رسمی، هدف او از این سفر، زیر فشار گذاشتن امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه برای یک گفت‌وگوی جدی‌تر و از نظر زمانی محدودتر درباره برنامه اتمی جمهوری اسلامی است.

این مقام رسمی به رویترز گفته لاپید به فرانسه هشدار می‌دهد که پشتیبانی جمهوری اسلامی از حزب‌الله لبنان “بازی با آتش” است.

نخست‌وزیر اسرائیل در کنفرانس خبری مشترک با مکرون: فرانسه و اسرائیل دو شریک استراتژیک هستند. جمهوری اسلامی توافق هسته‌ای را نقض و به توسعه برنامه‌های هسته‌ای خود ادامه می‌دهد. جهان باید با تهدیدهای هسته‌‌ای تهران مقابله کند. جمهوری اسلامی در اغلب اقدامات تروریستی در جهان نقش دارد.

لاپید: باید به توافقی دست یافت که مانع از دست‌یابی تهران به سلاح هسته‌ای شود. از اقدامات جمهوری اسلامی به مسلح‌سازی حزب‌الله لبنان با جنگ‌افزارهای موشکی و پهپادی چشم‌پوشی نخواهیم کرد. بحران پرونده هسته‌ای به رقابت‌های تسلیحاتی در منطقه دامن می‌زند.

دستگیری تیمی از عوامل اطلاعاتی جمهوری اسلامی در ترکیه نقش داشتن رژیم تهران در فعالیت‌های تروریستی را ثابت می‌کند. بحران هسته‌ای جمهوری اسلامی تهدیدی علیه صلح جهانی است.

کشورهای ۴+۱ که فرانسه نیز عضوی از آن می‌باشد، با آغاز ریاست جمهوری جو بایدن در آمریکا، تلاش دارند تا از طریق مذاکره با جمهوری اسلامی جنازه توافق برجام را احیا کنند. اسرائیل مخالف این توافق است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...