پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » هشدار انگلستان، آلمان و فرانسه به رژیم تبهکار جمهوری اسلامی نسبت به نقض مفاد برجام و فرصت‌سوزی

هشدار انگلستان، آلمان و فرانسه به رژیم تبهکار جمهوری اسلامی نسبت به نقض مفاد برجام و فرصت‌سوزی

همزمان با شکست مذاکرات احیای «برجام» در دوحه قطر، سه کشور اروپایی انگلستان، آلمان و فرانسه در آستانه نشست شورای امنیت سازمان ملل، طی بیانیه‌ای رژیم جمهوری اسلامی را متهم به نقض مفاد برجام، فرصت‌سوزی و جلوگیری از نظارت‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی کردند.

تروئیکای اروپایی این بیانیه را روز پنجشنبه ۹ تیر، یکروز بعد از نشست بی‌نتیجه مذاکرات احیای برجام در دوحه و پیش از نشست شورای امنیت در مورد اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ صادر کردند.

آنها می‌گویند که شورای امنیت هم‌چنان درگیر تهدید امنیت بین‌المللی ناشی از ادامه تشدید فعالیت‌های هسته‌یی رژیم جمهوری اسلامی است.

در این بیانیه آمده است که برنامه هسته‌یی رژیم جمهوری اسلامی اکنون بیش از هر زمان دیگری پیشرفته‌تر است.

در این بیانیه آمده است رژیم جمهوری اسلامی در سه سال گذشته گام‌های بی‌سابقه‌ای برای سرعت بخشیدن به برنامه هسته‌یی خود برداشته است و هم‌چنان به این اقدامات ادامه می‌دهد و برخی از جدی‌ترین گام‌های هسته‌یی جمهوری اسلامی در طول دوران مذاکرات احیای برجام برداشته شده است.

سه کشور اروپایی با اشاره به شلیک اخیر یک راکت در ایران به فضا، گفتند شورای امنیت روز پنجشنبه، در مورد تحولات اساسی برنامه موشکی جمهوری اسلامی نیز که با قطعنامه ۲۲۳۱ این شورا مغایرت دارد بحث خواهد کرد. آنها این اقدامات جمهوری اسلامی را تحریک‌آمیز خوانده و خواستار توقف آنها شده‌ند.

سه کشور اروپایی هم‌چنین گفته‌اند قویاً ادامه فعالیت بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه را محکوم می‌کنند و از جمهوری اسلامی می‌خواهند که تمام فعالیت‌ها و اشاعه موشکهای بالستیک را که مغایر با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت و سایر قطعنامه‌های شورای امنیت است متوقف کند.

بعد از یک وقفه طولانی، جمهوری اسلامی و آمریکا مذاکرات غیرمستقیمی را در دوحه قطر در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه برگزار کردند. طرف رژیم جمهوری اسلامی، آمریکا را مقصر پیش نرفتن مذاکرات می‌داند. اما مقامات آمریکایی و اروپایی می‌گویند نماینده رژیم جمهوری اسلامی تمایلی برای ادامه مذاکرات و رفع مشکلات نداشت.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...