پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » وقاحت عجیب رئیسی در مقابل «گرانی هشتاد درصدی مواد غذایی در ایران: در اروپا هم کوپن می‌دهند!

وقاحت عجیب رئیسی در مقابل «گرانی هشتاد درصدی مواد غذایی در ایران: در اروپا هم کوپن می‌دهند!

در حالی که مرکز آمار ایران در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد، شاخص اقلام خوراکی در ایران در سه ماه نخست سال بیش از ۸۲ درصد رشد داشته است، رئیسی روز پنج‌شنبه در خراسان شمالی گفت: اصلاح نحوه تخصیص یارانه‌ها تنها یکی از عوامل گرانی این نوع محصولات بود و همزمان قیمت‌های جهانی نیز افزایش پیدا کرد که یکی از عوامل آن جنگ اوکراین است.

رئیسی افزود:برخی کشورهای اروپایی نیز به دلیل گرانی کالاهای اساسی روش تخصیص کوپن را برای توزیع کالا در پیش گرفتند و برخی کالاها را بدین شکل در کشورشان توزیع می‌کنند.

اردیبهشت امسال دولت با حذف ارز ترجیحی از کالاهای اساسی چهار کالای اساسی شامل مرغ، تخم‌مرغ، روغن و لبنیات و زیرمجموعه‌های آن‌ها را رسما گران کرد. ابراهیم رئیسی پیش تر افزایش قیمت کالاهای ضروری مردم را‌ «بی‌دلیل» خوانده و «رها شدگی بازار» را موجب نگرانی مردم دانست و گفت: «دولت، خود را موظف می‌داند با تدابیر مناسب برای تنظیم بازار و نظارت بر آن و همچنین باز کردن گره‌های زندگی مردم به جامعه آرامش ببخشد.»

در پی این اقدام دولت برای چند روز متوالی، شهرهای مختلف ایران صحنه اعتراضات مردمی بود اعتراضاتی که حالا به اعتصابات نیز نزدیک شده‌ است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...