پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » مایک پنس در دیدار با مریم رجوی از بایدن خواست فورا مذاکرات اتمی با رژیم جمهوری اسلامی را متوقف کند

مایک پنس در دیدار با مریم رجوی از بایدن خواست فورا مذاکرات اتمی با رژیم جمهوری اسلامی را متوقف کند

مایک پنس، معاون رئیس جمهوری پیشین آمریکا از جو بایدن، رئیس جمهوری کنونی ایالات متحده خواست فورا مذاکرات اتمی برای احیای برجام با رژیم جمهوری اسلامی را متوقف کند.

پنس، پنج‌شنبه، ۲ تیر، در دیدار با هزاران نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران در آلبانی گفت: «بایدن و دولتمردان او در حال ویران‌کردن تمام پیشرفتی هستند که دولت ترامپ برابر رژیم استبدادی حاکم بر تهران به دست آورده بود.»

او که با همسرش کارین پنس از پایگاه اشرف ۳ ملاقات و با مریم رجوی، رهبر سازمان مجاهدین خلق دیدار کرده بود، اظهار داشت: «از دولت بایدن درخواست دارم هر چه سریعتر مذاکرات اتمی با رژیم جمهوری اسلامی را متوقف کند.»

وی تاکید کرد، ما هدف مشترکی داریم که آن رهایی مردم ایران از استبداد و تولد ایرانی آزاد، آباد و دموکراتیک است.

معاون رئیس جمهوری پیشین آمریکا با اشاره به عدم سکوت دولت ترامپ مقابل «جنایات بی‌شمار رژیم جمهوری اسلامی» تصریح کرد، مفتخر است که فریادهای مردم ایران در دولت سابق آمریکا شنیده شد و آن دولت توافق هسته‌ای که خزانه‌های رژیم جمهوری اسلامی را با ده‌ها میلیارد دلار دول نقد پر شده بود را لغو کرد.

پنس یادآور شد که احیای برجام مانع دستیابی رژیم جمهوری اسلامی به سلاح اتمی نخواهد شد بلکه مسیر این رژیم برای تولید این سلاح را هموار خواهد کرد.

پیشتر مایک پمپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا نیز در اشرف ۳ حاضر و با رجوی دیدار کرده بود. پمپئو هم در آن دیدار از سیاست‌های دولت بایدن برابر جمهوری اسلامی انتقاد کرده بود و دولت ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران را شکست‌خورده و ناتوان در سرکوب اعتراضات سراسری در ایران توصیف کرد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...