پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » بنی‌ گانتز: اسرائیل به هرگونه حمله رژیم جمهوری اسلامی علیه شهروندانش پاسخ «قاطع» می‌دهد

بنی‌ گانتز: اسرائیل به هرگونه حمله رژیم جمهوری اسلامی علیه شهروندانش پاسخ «قاطع» می‌دهد

بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل در اظهاراتی متعهد شد، تل‌آویو به هرگونه اقدام علیه شهروندان این کشور در ترکیه، پاسخی «قاطعانه» خواهد داد.

به گزارش روزنامه «تایمز‌اسرائیل»، گانتز، شنبه ۲۸ خرداد، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، جمهوری اسلامی در ترکیه هنوز به‌دنبال آسیب‌رساندن به شهروندان اسرائیلی است.

او در این زمینه تصریح کرد: «از شهروندان اسرائیل در ترکیه می‌خواهم تا دستورالعمل‌های نیروهای امنیتی را اجرا کنند.»

مقامات اسرائیلی خبر دادند، ماموران امنیتی رژيم جمهوری اسلامی در تعطیلات آخر این هفته، به‌شدت در تلاش بودند تا شهروندان اسرائیلی در ترکیه را مورد هدف قرار دهند.

این مقامات ضمن هشدار مجدد از اسرائیلی‌ها خواسته‌اند تا خاک ترکیه را فورا ترک کنند و اگر امکان خروج از کشور را ندارند، از محل سکونت و هتل خود خارج نشوند.

وزیر دفاع اسرائیل در بخش دیگری از بیانیه خود افزود: «اسرائیل در حال خنثی‌سازی اقدامات رژیم جمهوری اسلامی برای انجام یک حمله است و خود را برای پاسخی قاطعانه به هرگونه حمله علیه شهروندان اسرائیلی آماده می‌کند.»

مقامات اسرائیلی دوشنبه گذشته از شهروندان خود خواستند فورا استانبول را ترک کنند و از سفرهای غیرضروری به سایر مناطق ترکیه اجتناب کنند. آنان همچنین هشدار دادند که عوامل اطلاعاتی جمهوری اسلامی آماده ربودن یا کشتن اسرائیلی‌ها در خاک ترکیه هستند.

مقامات اسرائیلی در این‌باره گفته‌اند که تهران در پی گرفتن انتقام قتل فرماندهانی از سپاه پاسداران است که اسرائیل را مسئول ترور آن‌ها می‌داند.

تایمز اسرائیل به نقل از «کانال ۱۲» گزارش داد، موساد و سرویس‌های اطلاعاتی ترکیه، جمعه ۲۷ خرداد موفق شدند، یک حمله را در این زمینه خنثی کنند. این گزارش جزئیات بیشتری ارائه نداد اما تأکید کرد، بالاترین سطح هشدار امنیتی هنوز در این کشور، دست‌کم برای چند روز دیگر پابرجاست.

در همین زمینه یک مقام نظامی اسرائیلی به «کانال ۱۳» گفته است: «شهروندانی بودند که تنها چند دقیقه با مرگ فاصله داشتند. بدون اینکه اطلاعی داشته باشند.»

این مقام نظامی در ادامه افزود، در روزهای گذشته، «فعالیت‌های چشمگیری علیه تیم‌های ترور جمهوری اسلامی» صورت گرفته است.

کانال ۱۳ به نقل از این مقام نظامی خبر داد، مقامات ارشد نظامی اسرائیل در این زمینه به ترکیه سفر کردند و همکاری «خیلی خوبی» با سرویس اطلاعاتی ترکیه داشته‌اند.

یک منبع نظامی به شبکه اسرائیلی «کان» نیز گفت: «این واقعه را هنوز پشت سر نگذرانده‌ایم. تیم‌های جمهوری اسلامی برای ترور شهروندان اسرائیلی هنوز به‌دنبال اقدامات فوری هستند.»

کانال ۱۲ با استناد به گزارش رسانه‌های ایرانی خبر داد، ترکیه در چند روز گذشته، از سوخت‌گیری یک هواپیمای مسافربری در استانبول ممانعت کرده و در موردی دیگر، اجازه پرواز یک هواپیمای دیگر را با ۹ ساعت تأخیر صادر کرده است.

گفته می‌شود حدود ۲ هزار اسرائیلی در ترکیه حضور دارند.

رسانه‌های عبری می‌گویند، حسین طائب، رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، مسئول این حملات برنامه‌ریزی شده علیه شهروندان اسرائیلی است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...