پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » تحریمهای جدید آمریکا از راه رسید

تحریمهای جدید آمریکا از راه رسید

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده، اوفک، روز پنجشنبه یک شبکه بین‌المللی متشکل از چند شرکت چینی و اماراتی و ایرانی مرتبط با دور زدن تحریم‌ها علیه صنعت پتروشیمی رژیم تبهکار جمهوری اسلامی را تحریم کرد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، با انتشار بیانیه‌ای در این باره ضمن تاکید بر «صادق و استوار» بودن دولت جو بایدن در «پیگیری مسیر دیپلماسی معنادار به منظور دستیابی به بازگشت متقابل به اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)»، گفته است که واشنگتن در صورت عدم توافق همچنان به استفاده از تحریم‌ها برای محدود کردن صادرات «نفت، فرآورده‌های نفتی، و محصولات پتروشیمی» ایران ادامه خواهد داد.

اوفک نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که شرکت پتروشیمی مارون، شرکت پتروشیمی خارک (سهامی عام)، و شرکت پتروشیمی فن‌آوران (سهامی عام) همگی مستقر در ایران و همچنین شرکت‌هایی اماراتی و چینی با حمایت از دو شرکت پتروشیمی تریلیانس و شرکت بازرگانی پتروشیمی ایران، در فروش فرآورده‌های پتروشیمی ایران به مشتریان در جمهوری خلق چین و شرق آسیا نقش داشته‌اند.

علاوه بر سه شرکت ایرانی فوق‌الذکر، نام چهار شرکت اماراتی و دو شرکت چینی مستقر در هنگ‌کنگ به فهرست تحریم اوفک افزوده شده است.

یک شهروند چینی به نام جینگفنگ گائو و یک شهروند هندی به نام محمد شهید رکن‌الدین بهور نیز به اتهام همکاری و ارائه خدمات و کالا به تریلیانس تحریم شده‌اند.

دو شرکت پتروشیمی تریلیانس و شرکت بازرگانی پتروشیمی ایران از ٢٣ ژانویه ٢٠٢٠ به اتهام تسهیل فروش فرآورده‌های پتروشیمی و نفت به ارزش میلیون‌ها دلار از شرکت ملی نفت ایران به مشتریان خارجی، توسط اوفک تحریم شده‌اند.

امی ۲ فرد و ۹ شرکت را که بخشی از شبکه دور زدن تحریم‌ها علیه رژیم جمهوری اسلامی هستند را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است

این تحریم‌ها چند شرکت پتروشیمی و کشتی‌رانی را در بر می‌گیرند. در سایت خزانه‌داری آمریکا نوشته شده که شرکت پتروشیمی فن آوران، شرکت پتروشیمی خارک و شرکت پتروشیمی مارون تحریم شده‌اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...