پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » تداوم اعتراضات بازنشستگان و بازاریان در تهران، اهواز، فسا و ایلام

تداوم اعتراضات بازنشستگان و بازاریان در تهران، اهواز، فسا و ایلام

در ادامه اعتراضات صنفی در ایران، بازنشستگان تامین اجتماعی در اهواز، بازنشستگان شبکه بانکی در تهران و بازاریان در ایلام و فسا به خیابان‌ها آمدند.

بازنشستگان تامین اجتماعی که چندین روز متوالی است در شهرهای مختلف، اعتراض خود به افزایش ناکافی حقوق بازنشستگان را به خیابان‌ها کشانده‌اند، بار دیگر در اهواز گرد هم آمدند.

اهواز از شهرهایی است که در روزهای گذشته، تقریبا هر روز شاهد اعتراضات بازنشستگان تامین اجتماعی بوده که می‌گویند افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگانِ غیرحداقل‌بگیر از سوی دولت، با تورم شدید کشور تناسبی ندارد.

در ویدئوهایی که از اعتراضات روز چهارشنبه، ۲۵ خرداد، در اهواز منتشر شده، بازنشستگان تامین اجتماعی که شمار آنها بیش از دو هزار نفر گزارش شده، مقابل استانداری و فرمانداری این شهر شعار می‌دادند: «می‌جنگیم، می‌میریم، حق‌مان را می‌گیریم»، «گرانی تورم، بلای جان مردم» و «ننگ ما ننگ ما، صدا وسیمای ما.»

در تهران نیز بازنشستگان شبکه بانکی که در ویدئوها پرتعداد به نظر می‌رسند، با تجمع مقابل صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها شعار می‌دادند که «مدیر بی‌لیاقت، استعفا استعفا.»

علاوه بر اعتراضات بازنشستگان، بازاریان در ایلام و فسا نیز در اعتراض به افزایش نرخ مالیات‌ بخش خصوصی، با بستن مغازه‌های خود و تجمع، دست به اعتراض زدند.

در ایلام، کسبه مقابل اداره کل مالیات این شهر تجمع کرده و خواستار استعفای مقام‌های مسئول و همراهی مردم با این اعتراضات شدند.

در روزهای گذشته، معلمان نیز در اعتراض به وضعیت معیشتی خود در شهرهای مختلف ایران دست به اعتراض زده بودند و قرار است روز پنج‌شنبه، ۲۶ خرداد، نیز بار دیگر به خیابان‌ها بیایند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...