پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » حملات اسرائیل به دمشق با هدف توقف پشتیبانی تسلیحاتی رژیم تبهکار جمهوری اسلامی انجام شد

حملات اسرائیل به دمشق با هدف توقف پشتیبانی تسلیحاتی رژیم تبهکار جمهوری اسلامی انجام شد

اسرائیل ضمن اجرای طرح جدیدی برای مقابله با گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به رژیم جمهوری اسلامی و انهدام محموله‌های تسلیحاتی ارسالی از این کشور به سوریه و لبنان، فرودگاه‌ها و بنادر سوریه را هدف قرار می‌دهد.

در پی حملات موشکی بامداد جمعه ۲۰ خرداد اسرائیل به فرودگاه دمشق، منابع «العربیه» فاش کردند که این بمباران اسرائیل علیه مراکزی در فرودگاه بین‌المللی پایتخت سوریه با هدف از کار ‌انداختن عملیات پشتیبانی تسلیحاتی رژیم جمهوری اسلامی و جلوگیری از فرود هواپیماهای باری جمهوری اسلامی در این فرودگاه صورت گرفته است.

به گزارش این منابع هدف از این حمله با توجه از کار افتاده بودن باند جنوبی، ایجاد دو حفره‌ بزرگ در باند شمالی فرودگاه و از کار انداختن کامل آن و ممانعت از ورود محموله‌های تسلیحاتی ارسالی از ایران بوده است.

بنا به توضیح این منابع یک هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ متعلق به شرکت هواپیمایی «قشم» که توسط سپاه پاسداران ایران اداره می‌شود در ۳۰ آوریل گذشته در پروازی از مبدا ایران در فرودگاه دمشق فرود آمده بود که گفته می‌شود به احتمال زیاد در آن پرواز محموله‌ای تسلیحاتی را به سوریه حمل می‌کرد.

همزمان با آن منابع یاد شده تاکید کرد که اسرائیل برای ضربه زدن به خطوط پشتیبانی تسلیحاتی رژیم جمهوری اسلامی در سوریه در حال اجرای طرح جدیدی است تا بنادر سوریه را هدف قرار دهد.

این منابع افزودند که این طرح جدید شامل جلوگیری از ورود هوایی و دریایی محموله‌های تسلیحاتی ایران به سوریه می‌شود.

طبق اظهار این منابع، اسرائیل ماهها قبل پس از آن که یک محموله تسلیحاتی ارسالی از ایران به سوریه را در بندر لاذقیه در غرب این کشور شناسایی کرد، این تاسیسات بندری را هدف قرار داد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...