پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » تصویب طرح مقابله با پهپادهای رژیم تبهکار جمهوری اسلامی توسط سنای آمریکا

تصویب طرح مقابله با پهپادهای رژیم تبهکار جمهوری اسلامی توسط سنای آمریکا

سناتور باب منندز؛ رئیس کمیته روابط خارجی سنا آمریکا؛ روز پنجشنبه ۱۹خرداد خبر از تصویب طرح «متوقف سازی پهپادهای رژیم جمهوری اسلامی» داد.

وی با مهم توصیف کردن این طرح توسط کمیته روابط خارجی سنای آمریکا گفت: قانون متوقف سازی پهپادهای جمهوری اسلامی گامی مهم و رو به جلو در حصول اطمینان از این است که قوانین آمریکا همگام با اقدامات تجاوزکارانه منطقه‌یی جمهوری اسلامی پیش می‌روند و رژیم جمهوری اسلامی را به‌خاطر اقدامات بی‌ثبات کننده‌اش پاسخگو خواهد کرد.

سناتور منندز در ادامه با بیان این‌که پهپادهای رژیم جمهوری اسلامی تهدیدی علیه امنیت آمریکا و هم‌پیمانان است و حمله پهپادی سال گذشته به منزل مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق در بغداد نیز با پشتیبانی رژیم جمهوری اسلامی صورت گرفته است ابراز امیدواری کرد که روند تصویب این طرح در مجلس سنا و عملیاتی شدن نهایی آن از سوی دو حزب جمهوریخواه و دموکرات تسریع شود تا به قانون تبدیل شود.

کمیته روابط خارجی سنای آمریکا روز ۱۹خرداد در گزارشی درباره تصویب طرح متوقف کردن پهپادهای رژیم ایران نوشت:

سناتورهای ایالات متحده باب منندز (دمکرات از ایالت نیوجرسی) و جیم ریش (جمهویخواه از ایالت آیداهو)، رئیس و عضو ارشد کمیته روابط خارجی سنا، امروز در پی تصویب قانون ۶۰۸۹، قانون متوقف کردن پهپادهای ایران با یک اصلاحیه توسط کمیته قانونی که به‌دنبال جلوگیری از دستیابی ایران و هر گروه تروریستی یا شبه‌نظامی هم‌سو با ایران به پهپادهای مرگبار است موضع‌گیریهای زیر را کردند.

با تشدید تلاش‌های آمریکا برای متوقف کردن برنامه رو به رشد پهپادهای مرگبار تهران، این قانون دو حزبی قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها (CAATSA) را اصلاح می‌کند تا روشن کند که حمایت از عرضه، فروش یا انتقال پهپاد به ایران یا از ایران، یا ارائه سایر کمکهای مربوط به پهپادها، تحت قوانین آمریکا قابل تحریم است.

رئیس کمیته روابط خارجی منندز گفت: «همانگونه که حملات پهپادی ایران به کشتی‌های اسرائیلی، حملات حوثی‌ها به عربستان سعودی و امارات متحده عربی، و حملات شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران به تأسیسات ایالات متحده در سراسر عراق، از جمله در شمال و به نخست‌وزیر عراق، آشکار کرد، بکارگیری و صادرات غیرمسئولانه پهپادهای مرگبار توسط ایران به نیروهای نیابتی و بازیگران تروریست در سراسر خاورمیانه تهدیدی قابل توجه برای امنیت ملی ایالات متحده و متحدان و شرکای ما ایجاد می‌کند. تصویب امروز قانون متوقف کردن پهپادهای ایران توسط کمیته روابط خارجی به‌عنوان یک گام مهم رو به جلو در تضمین منطبق شدن قوانین ایالات متحده با تجاوزات منطقه‌یی ایران می‌باشد و ایران را به‌خاطر اقدامات بی‌ثبات‌کننده‌اش مورد حسابرسی قرار می‌دهد. من مشتاقانه منتظر کار با همکارانم برای تضمین کردن تصویب سریع در مجلس سنا و تبدیل نهایی این لایحه قانونی دو حزبی به قانون [با امضاء رئیس‌جمهور] هستم».

عضو ارشد جیم ریش گفت: «تروریسم منطقه‌ای ایران نه تنها سلامتی و امنیت شرکای ما در خاورمیانه، بلکه منافع امنیت ملی آمریکا را نیز تهدید می‌کند. پهپادها به‌سرعت به سلاح مورد انتخاب ایران تبدیل شده‌اند. از زمانی که دولت بایدن مذاکرات برای پیوستن مجدد به برجام را آغاز کرده است، ایران از حملات پهپادی به نخست‌وزیر عراق، علیه شرکای ما در خلیج‌فارس و اسرائیل، و علیه سربازان و دیپلماتهای آمریکایی حمایت کرده است. این قانون هزینه‌های جدی بر برنامه پهپادی ایران و حامیان آن تحمیل خواهد کرد تا ایران دیگر نتواند این حملات را با مصونیت از مجازات انجام دهد. مجلس سنا باید به‌سرعت برای تصویب این قانون مهم اقدام کند».

هدف قانون متوقف کردن پهپادهای ایران این است که از دستیابی ایران و هر گروه تروریستی یا شبه‌نظامی هم‌سو با ایران به پهپادهای کشنده و غیرکشنده جلوگیری کند و از ایران به‌خاطر رفتار بی‌ثبات‌کننده‌اش حسابرسی کند.

قانون متوقف کردن پهپادهای ایران به‌طور مشخص موارد زیر را بیان می‌کند:

بیان می‌کند که این سیاست ایالات متحده است که از دستیابی ایران و گروه‌های تروریستی و شبه‌نظامی هم‌سو با ایران به پهپادهایی که می‌توانند در حملات علیه افراد آمریکایی و کشورهای شریک استفاده شوند، جلوگیری کند.

بخش ۱۰۷ CAATSA را اصلاح می‌کند و “هواپیماهای جنگی بدون سرنشین” را به لیست سیستم‌های تسلیحاتی مربوطه، که حمایت از آنها می‌تواند تحریم‌های CAATSA را در پی داشته باشد، اضافه کند… .

براد آشنایدر عضو کمیته خارجی مجلس نمایندگان آمریکا روز ۱۹خرداد در توئیتی حمایت از قانون دیفند (بازدارندگی نیروهای دشمن و توانمندسازی دفاع ملی) را اعلام کرد.

براد آشنایدر نوشت: امروز رژیم ایران با برنامه هسته‌یی خود در یک متری خط پایان قرار دارد. توان موشکی ایران تهدیدی برای کل منطقه است.

رهبری ایالات متحده می‌تواند با ارائه دفاع موشکی یکپارچه از طریق قانون DEFEND در مقابل ایران بایستد و صلح را در منطقه تقویت کند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...