پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » سومین روز تجمع سراسری بازنشستگان کشور با شعار؛ «فقط کف خیابون، به دست میاد حق‌مون»

سومین روز تجمع سراسری بازنشستگان کشور با شعار؛ «فقط کف خیابون، به دست میاد حق‌مون»

بازنشستگان تامین اجتماعی برای سومین روز پیاپی در شهرهای مختلف ایران از جمله تهران، کرج، اهواز، اراک و یزد تجمع اعتراضی برگزار کردند.

در ویدئوهایی که از تجمع پرتعداد اراک در روز چهارشنبه، ۱۸ خرداد، منتشر شده، بازنشستگان سفره‌های خالی را به نشانه وضعیت دشوار معیشتی خود و خانواده‌هایشان حمل می‌کردند.

معترضان در این شهر شعار می‌دادند: «وعده وعید کافیه، سفره ما خالیه» و با شعار «رئیسی رئیسی مرگ به نیرنگ تو»، به سیاست‌های اقتصادی دولت باوجود وعده‌های رئیس‌جمهوری انتقاد کردند.

این اقدام که نقض تصمیم شورای عالی کار مبنی بر افزایش ۳۸ درصدی است، منجر به افزایش اعتراض نهادهای صنفی کارگران نیز شد.

بازنشستگان تامین اجتماعی می‌گویند قرار بود حقوق‌ها در سایر سطوح درآمدی به‌جز حداقل‌بگیرها ۳۸ درصد به‌ علاوه ۵۱۵ هزار تومان در سال جاری افزایش پیدا کند که این قانون رد شد و طبق اخبار منتشر شده تنها ۱۰ درصد به حقوق‌ها اضافه می‌شود که با تورم شدید در کشور همخوانی ندارد.

بازنشستگان و مستمری‌بگیران در کنار معلمان و کارگران در سال‌های اخیر بارها در اعتراض به وضعیت معیشتی خود و بی‌توجهی حکومت به خواسته‌های خود بارها تجمعات اعتراضی برگزار کرده‌اند، اما بیشتر این اعتراض‌ها با برخوردهای امنیتی مواجه شده است.

این تجمعات در شرایطی برگزار می‌شود که علی خامنه ای به تازگی گفته «دشمنان» برای «ضربه زدن» به کشور، امید به «اعتراضات مردمی» دارند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...