پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » هشدار بنت به گروسی: اسرائیل حق اقدام مستقل علیه ایران را محفوظ می‌داند

هشدار بنت به گروسی: اسرائیل حق اقدام مستقل علیه ایران را محفوظ می‌داند

اسرائیل روز جمعه به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت راه حل دیپلماتیک را برای رسیدگی به برنامه هسته‌ای ایران ترجیح می‌دهد اما ممکن است در دفاع از خود، به صورت مستقل و یکجانبه علیه جمهوری اسلامی اقدام کند.

این هشدار نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل، به جمهوری اسلامی که در جریان سفر رافائل گروسی، مدیرکل آژانس، به کشورش مطرح شد پس از تماس‌های اخیر مقامات غربی با شورای حکام آژانس مبنی بر ضرورت محکوم کردن سرپیچی تهران از پاسخ دادن به پرسش‌ها پیرامون بقایای اورانیوم در سایت‌های پیشتر اعلام‌نشده از سوی ایران صورت می‌گیرد.

بر اساس بیانیه دفتر نفتالی بنت، وی در دیدار روز جمعه خود با رافائل گروسی بر اهمیت ارسال «یک پیام روشن و صریح» از سوی شورای حکام آژانس به ایران در نشست آتی این شورا تاکید کرده است.

طبق این بیانیه، «درحالیکه دیپلماسی، ترجیح اسرائیل برای بازداشتن امکان دسترسی ایران به توسعه سلاح‌های هسته‌ای است،» این کشور «حق دفاع از خود و اقدام علیه ایران جهت توقف برنامه هسته‌ایش درصورت ناکامی جامعه بین‌المللی از انجام چنین کاری در بازه زمانی مناسب» را محفوظ می‌داند.

نخست‌وزیر اسرائیل همچنین در پاسخ به توییت مدیرکل آژانس درباره دیدار دو طرف و تاکیدش بر اهمیت پادمان‌های آژانس و پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای برای صلح و امنیت جهانی، ضمن ابراز خوشحالی از این دیدار گفته است: «ایران گام‌هایی بی‌سابقه به سوی سلاح‌های هسته‌ای برمی‌دارد درحالیکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را فریب می‌دهد و گمراه می‌کند. جهان نباید به ایران اجازه دهد ماموریت حیاتی آژانس را به مخاطره بیاندازد.»

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...