پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » هشدار بیگدلی کارشناس حکومتی: در حقیقت قبل از این‌که تهدید خارجی داشته باشیم باید از تهدیدات داخلی نگران باشیم

هشدار بیگدلی کارشناس حکومتی: در حقیقت قبل از این‌که تهدید خارجی داشته باشیم باید از تهدیدات داخلی نگران باشیم

سرنوشت پیچیده برجام، عنوان روزنامه حکومتی آرمان ملی ۱۳خرداد است که به چشم‌انداز تیره و تار برجام و «وضعیت پیچیده» ای که با موجودیت نظام گره خورده است اعتراف می‌کند و خواستار کوتاه‌آمدن نظام از «خواسته‌های خود» و پذیرش جام‌زهر شده است.

بیگدلی در این باره گفته است: نشانه‌ها و علائمی که از داخل ایران، از طرف آقای رابرت مالی و کشورهای اروپایی دیده و شنیده می‌شود، مایوس کننده است.

ممکن است پرونده ما در شورای حکام در جلسات آینده مطرح شود که اگر رأی منفی دهد و شورای حکام ما را محکوم کند، پرونده ما به شورای امنیت می‌رود نتیجتا تحریم‌های جدیدتری علیه ما اعمال خواهد شد. همان‌طور که قبلاً هم این تحریم‌ها اعمال شده بود. از طرف دیگر ممکن است ایران یک اقدام تلافی‌جویانه‌ای در پیش بگیرد و دست به غنی‌سازی بیشتر از ۶۰درصد بزند، سانتریفوژهای پیشرفته‌تری را تولید کند که این خود می‌تواند بهانه‌یی به دست آمریکا و اسراییل دهد که دست به اقدامات متقابل بزنند. در واقع وضعیت پیچیده است و با توجه به مشکلاتی که داریم و با توجه به این‌که برخی از مقامات رسمی از جمله نمایندگان مجلس ابراز کرده‌اند که احتمالاً در تابستان با تورم شدیدی مواجه خواهیم شد، از طرفی فضای بین‌المللی هم حکایت از این می‌کند که دنیا در آستانه یک وضعیت ناهنجار اقتصادی است. از این رو به‌عنوان یک کارشناس پیشنهاد می‌کنم در شرایط فعلی طرفین از سطح خواسته‌های خود بکاهند.

وی با زبان معکوس جامعه در آستانه انفجار را اصلی‌ترین «‌تهدیدات داخلی» نظام توصیف کرد و افزود: در حقیقت قبل از این‌که تهدید خارجی داشته باشیم باید از تهدیدات داخلی نگران باشیم.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...