پخش زنده
Home » حقوق بشر » تداوم بازداشت ریحانه طراوتی در بند ۲۰۹ اوین

تداوم بازداشت ریحانه طراوتی در بند ۲۰۹ اوین

وکیل مدافع ریحانه طراوتی، عکاس و فیلمبردار، از تداوم بازداشت وی در بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین خبر داد.

به گزارش امتداد، محمود بهزادی‌راد، حقوقدان و وکیل ریحانه طراوتی، توضیحاتی در خصوص بازداشت و پرونده او ارائه داد.

این وکیل دادگستری گفته است که پرونده موکلم را به بازپرسی ارجاع دادند که بازپرس، قرار بازداشت او را صادر کرد. اکنون هم، ریحانه طراوتی به قرار بازداشت اعتراض کرده و پرونده به دادگاه انقلاب ارجاع شده تا به این اعتراض به قرار صادره رسیدگی شود.

بهزادی‌راد ادامه داد: پرونده موکلم پس از رسیدگی به اعتراض ایشان به دادسرای ناحیه ۳۳ اوین بازخواهد گشت. امروز شنبه سی و یکم اردیبهشت ماه نیز به دستگاه قضائی مراجعه داشتم که اطلاع دادند که پرونده، هنوز برنگشته تا بازپرس در خصوص آن تصمیم‌گیری کند. در حال حاضر ما منتظریم تا پرونده به دادسرا بازگردد تا تصمیم بازپرس را دریافت کنیم. در این مرحله، بازپرس تصمیم خواهد گرفت که قرار بازداشت تمدید شده یا قرار وثیقه صادر شود.

وی عنوان کرد: در ابتدای بازداشت، ما اطلاع دقیقی از محل نگهداری موکل نداشتیم. پرونده در مرحله بازپرسی بوده و ما همچنان این پرونده را مطالعه نکرده‌ایم. در حال حاضر، بنده به عنوان وکیل، نه موفق به مطالعه پرونده شده‌ و نه با موکلم دیدار داشته‌ام.

وی افزود: با این حال، آنگونه که ما مطلع شدیم، موکلم توسط ضابطین وزارت اطلاعات، بازداشت و در بند امنیتی ۲۰۹ نگهداری می‌شود. هنوز از اتهامات موکل و دلایل دستگیری او هیچ اطلاعی نداریم. حتی هیچ اطلاعی از اینکه آیا چه مواردی به موکلم تفهیم اتهام شده است، نداریم.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...