پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » ارتش اسرائیل: شوهر لبنانی دختر قاسم سلیمانی مسئول انتقال تسلیحات از ایران به حزب‌الله است

ارتش اسرائیل: شوهر لبنانی دختر قاسم سلیمانی مسئول انتقال تسلیحات از ایران به حزب‌الله است

ارتش اسرائیل در گزارشی آورده است که هاشم صفی‌الدین، معاون اجرایی حزب‌الله با استفاده از موقعیت خود به فرزندش رضا صفی‌الدین در انتقال تسلیحات راهبردی از ایران به لبنان کمک می‌کند.

بنا بر این گزارش، به دلایل امنیتی جابجایی این تسلیحات با پروازهای غیرنظامی از طریق دمشق، پایتخت سوریه انجام می‌شود که با مخاطرات بزرگی برای مسافران عادی همراه است.

رضا هاشم صفی‌الدین، همسر زینب دختر قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین سپاه قدس است که هر ماه چندین سفر مخفیانه به ایران برای هماهنگی درباره فعالیت‌های نظامی حزب‌الله و دیدار با همسرش انجام می‌دهد.

گزارش ارتش اسرائیل افزوده است، «هاشم صفی‌الدین در چارچوب مقام خود با شهروندان شیعه و مقامات عالی لبنانی ارتباط برقرار کرده و مدیریت رسانه‌ها و تبلیغات حزب‌الله را برعهده دارد.»

ارتش اسرائیل تاکید کرده که رضا هاشم با استفاده از موقعیت پدر خود و سواستفاده از زیرساخت‌ها و نهادهای دولت لبنان و با پشتیبانی سپاه پاسداران به انتقال تسلیحات بسیار دقیق و راهبردی برای حزب‌الله اقدام می‌کند.

«انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر»
همزمان سازمان امنیت داخلی اسرائیل، «شاباک» هم اعلام کرد که «توطئه» و تلاش ماموران امنیتی جمهوری اسلامی برای «کشاندن برخی اسرائیلی‌ها به خارج از کشور به منظور ربودن آن‌ها» را ردیابی و «خنثی کرده است.»

شاباک، پنج‌شنبه در بیانیه‌ای افزود، نهادهای اطلاعاتی ایران با ساخت حساب‌های جعلی در شبکه‌های مجازی از هویت افراد خارجی که در کشورهای مختلف زندگی می‌کنند، سوءاستفاده کرده‌اند در حالی که این افراد هیچ اطلاعی از موضوع نداشته‌اند.

پیشتر نیز روزنامه عبری‌زبان «یدیعیوت آخرونوت» گزارش داده بود، سازمان جاسوسی اسرائیل موفق شده طرح جمهوری اسلامی برای ترور یک کارمند کنسولگری اسرائیل در استانبول را خنثی کند.

در همین زمینه رسانه‌های اسرائیلی با انتشار یک «فایل صوتی» خبر داده بودند، ماموران سازمان اطلاعات و عملیات ویژه این کشور، موسوم به «موساد»، منصور رسولی یک مامور نیروی قدس سپاه پاسداران که در طرح ترور ۳ نفر نقش داشته است را در داخل ایران بازداشت و مورد بازجویی قرار داده‌اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...