پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » نرگس محمدی از زندان خطاب به مجامع جهانی: حکومت «متعرض» جمهوری اسلامی را چون حکومت «متجاوز» روسیه تحت فشار قرار داده و کشتار مردم در خیابان‌ها را محکوم نمایند

نرگس محمدی از زندان خطاب به مجامع جهانی: حکومت «متعرض» جمهوری اسلامی را چون حکومت «متجاوز» روسیه تحت فشار قرار داده و کشتار مردم در خیابان‌ها را محکوم نمایند

نرگس محمدی، زندانی سیاسی و سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر که در پی پرونده‌سازی‌های جنایتکاران حاکم بر ایران برای وی، در زندان به سر می‌برد، ضمن اعلام حمایت از اعتراضات سراسری مردم ایران علیه فقر و گرانی و فساد سیستماتیک جمهوری اسلامی، با متجاوز خواندن این حکومت، خواهان اعمال فشارهای بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی فاسد شد.

متن نامه این فعال حقوق بشر زندانی به شرح زیر است:

علت اصلی فقر و گرانی و فلاکت، نتیجه چپاول‌گری و فساد گسترده سیستماتیک حکومتی استبدادی است که راه و امکان تحرک اجتماعی سیاسی و اقتصادی را مسدود و فعالیت‌های مدنی را سرکوب کرده و شرایط هولناک علیه «منزلت انسانی» ایرانیان را تدارک دیده است.

به عنوان یک فعال مدنی حقوق بشری می‌گویم؛ اعتراضات و حضور مردم در خیابان‌ها، حق قانونی و حقوق بشری ماست، و خیابان از آن مردم است، پس از اعتصابات و تجمعات خیابانی مردم حمایت می‌کنم. رفتار خشونت‌آمیز و سرکوب‌گرانه حکومت قطعاً «تعرض» فاحش حکومت به حقوق اساسی و سلب‌نشدنی مردم است، و حکومت جمهوری اسلامی حکومتی «متعرض» به حقوق ملت خود است که به دلیل رابطه حقوقی دولت و ملت در وضعیتی بدتر از حکومت «متجاوز» به سرزمین سایر ملت‌ها قرار می‌گیرد.

لذا، از مجامع جهانی و نهادهای حقوق بشری می‌خواهم؛ حکومت «متعرض» جمهوری اسلامی را چون حکومت «متجاوز» روسیه تحت فشار قرار داده و کشتار مردم در خیابان‌ها را محکوم نمایند، و همراه با صدای مردم ایران باشند، و اتخاذ هر رویکرد و اقدام به هر عملی را معطوف به خواست مردم ایران یعنی «گذار دموکراتیک» از حکومت ظلم و سرکوب نمایند.

با قلبی سرشار از ایمان به پیروزی و سرنگونی ظلم و فساد، در کنار هم، با اتحاد و همبستگی و ایستادگی ملی در انواع اعتراضات وحضور در خیابان‌ و راه اندازی نافرمانی‌های مدنی جمعی را تدوام بخشیم، و خانواده‌های کشته‌شدگان و بازداشت‌شدگان و زندانیان را تنها نگذاریم.

نرگس محمدی
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
( زندان قرچک )

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...