پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » پرونده سازی برای دو فرانسوی بازداشت شده در ایران، در راستای پروژه «گروگانگیری» جنایتکاران حاکم بر ایران

پرونده سازی برای دو فرانسوی بازداشت شده در ایران، در راستای پروژه «گروگانگیری» جنایتکاران حاکم بر ایران

تلویزیون حکومتی رژیم جمهوری اسلامی دوشنبه شب، ۲۶ اردیبهشت، در گزارشی در راستای «پروژه گروگانگیری رژیم»، دو فرانسوی بازداشت‌شده در ایران را به «ارتباط‌گیری» با فعالان معلم و کارگر متهم کرد.

این دو تبعه فرانسه به نام‌های سسیل کوهلر و همسر او ژاک پاری در این گزارش کذایی «جاسوس فرانسوی» معرفی شده و حتی صفحه مشخصات پاسپورت آنها نیز نمایش داده می‌شود.

یک روز پس از آن که وزارت اطلاعات رژیم «گروگانگیر» جمهوری اسلامی از بازداشت دو «اروپایی» به اتهام تلاش برای ایجاد «آشوب» و «بی‌ثبات‌سازی جامعه» خبر داد، پاریس تأیید کرد که این دو شهروند فرانسه هستند.

خبرگزاری تسنیم، متعلق به سپاه تروریستی پاسداران، روز چهارشنبه، ۲۱ اردیبهشت، در خبر خود به نقل از وزارت اطلاعات ادعا کرده بود که این دو نفر «به‌دنبال سازمان‌دهی آشوب، بی‌نظمی اجتماعی و بی‌ثبات‌سازی در کشور بودند».

در واکنش به این خبر، دولت فرانسه روز پنج‌شنبه تأیید کرد که این دو نفر شهروند این کشور هستند و خواستار «آزادی فوری» آنها شد.

در بیانیه وزارت خارجه فرانسه همچنین «بازداشت بی پایه و اساس» این دو نفر محکوم شده است.

این بازداشتها در وحشت از حکمی که قرار است به زودی برای دژخیم حمید نوری در دادگاه سوئد با اتهام «جنایت جنگی» صادر شود، صورت گرفته است، رژیم تلاش می کند با این گروگانگیریها از صدور این حکم که در اصل محکومیت «جمهوری اسلامی» است جلوگیری کند، ولی آنچه به نظر می رسد این است که این دادگاه حکم خود را بدون در نظر گرفتن این گروگانگیریها صادر خواهد کرد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...