پخش زنده
Home » بین المللی » رهبر اقلیت سنا به بایدن: روسیه «حکومت حامی تروریسم» معرفی کنید

رهبر اقلیت سنا به بایدن: روسیه «حکومت حامی تروریسم» معرفی کنید

میچ مکانل، سناتور جمهوری‌خواه و رهبر اقلیت سنای ایالات متحده، پس از سفر به کی‌یف پایتخت اوکراین و دیدار با مقامات دولت این کشور از جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا خواست دولت روسیه را به عنوان «حکومت حامی تروریسم» معرفی کند.

به گزارش «اینسایدر»، مکانل در نشست با خبرنگاران گفت: «به نظرم این کار خوبی است و من از آن حمایت می‌کنم. رئیس‌جمهور این اختیار را دارد که به تنهایی این کار را انجام دهد و من از او می‌خواهم که حتما این کار را بکند.»

رهبر اقلیت سنای ایالات متحده افزود: «این تجاوز آشکار نباید ادامه پیدا کند. من می‌خواستم به آنها اطمینان بدهم که کنگره آمریکا به‌طور گسترده از نبرد اوکراینی‌ها حمایت می‌کند.»

اظهارات مکانل پس از آن مطرح شد که دو سناتور ارشد دموکرات و جمهوری‌خواه، ریچارد بلومنتال و لیندزی گراهام، در تلاشی دوحزبی قطعنامه‌ای برای «تروریستی» خواندن دولت روسیه به سنای آمریکا ارائه کردند.

بلومنتال هفته پیش در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «پوتین شخص قلدری است که تا جلویش را نگیرند، به تهدید فزاینده اروپا و جهان ادامه می‌دهد. او تجسم تروریسم، توتالیتاریسم و استبداد است.»

مکانل و چند سناتور جمهوری‌خواه دیگر آخر هفته پیش با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین دیدار کردند. زلنسکی این دیدار را «نشانه‌ای قوی مبنی بر حمایت دوحزبی» از اوکراین در آمریکا دانست.

وی در حساب «اینستاگرام» خود نوشت: «از رهبران آمریکا برای حمایت از نبرد ما، نه تنها برای دفاع از کشورمان، که برای دفاع از آزادی و ارزش‌های دموکراتیک تشکر می‌کنم. ما از این بابت بسیار سپاسگزار هستیم.»

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

اگر هر کشور دیگری بخواهد به اتحادیه روسیه و بلاروس بپیوندد، ممکن است «سلاح‌های هسته‌ای برای همه وجود داشته باشد»

الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس، دوشنبه ۸ خرداد گفت که اگر هر کشور دیگری بخواهد ...