پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » گسترش اعتراضات مردم ایران:احتمال کشته شدن 2 شهروند در اعتراضات شامگاه جمعه در ایران

گسترش اعتراضات مردم ایران:احتمال کشته شدن 2 شهروند در اعتراضات شامگاه جمعه در ایران

برخی منابع خبری و رسانه‌ها از کشته‌شدن شهروندی به نام «حمید قاسمپور» از ساکنان فارسان در استان چهارمحال و بختیاری در شامگاه جمعه 23 اردیبهشت توسط شلیک مستقیم نیروهای امنیتی ایران به معترضان این شهرستان خبر داده‌اند.

حساب توییتری 1500 تصویر نیز خبر داد که «پیش‌علی غالبی حاجیوند» در حمله جمعه شب ماموران امنیتی به منطقه زرایی دزفول هنگامی که سرش را از پنجره منزل خود بیرون آورده بود مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد.

شماری از شهروندان نیشابور هم صبح شنبه 24 اردیبهشت در اعتراض دامنه‌دار چند روز اخیر مردم ایران به گرانی کالاهای اساسی و کمبود مواد غذایی با سر دادن شعار «رئیسی حیا کن، مملکت رو رها کن» ضمن اعلام نارضایتی به شرایط معیشتی خواستار استعفای ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران شدند.

شهرهای مختلف ایران شامگاه جمعه 23 اردیبهشت شاهد ادامه حضور اعتراضی مردم در خیابان‌ها به موج گرانی مواد غذایی بود و همزمان ماموران دولتی به خشونت بیشتر و شلیک مستقیم به معترضان اقدام کردند.

بنا به یک ویدیوی منتشر شده ماموران پلیس ایران با خشونت یک شهروند معترض به گرانی‌ها در یزد را بازداشت می‌کنند.

شهرهای استان لرستان و کهگیلویه و بویراحمد نیز شامگاه جمعه شاهد حضور اعتراضی شبانه شهروندان در سطح شهرها بود.

ویدیوهای منتشر شده از بروجرد تظاهرات مردم این شهر در چندین نقطه شهر را به تصویر کشیده و شهروندان با اعتراض به شرایط معیشتی شعارهای «مرگ بر خامنه‌ای» سر می‌دادند. طبق این ویدیوها، ماموران برای متفرق‌کردن معترضان به سوی مردم شلیک می‌کنند.

در شهر پردنجان از توابع شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری نیز معترضان شعار «مرگ بر دیکتاتور» سر دادند.

با افزایش موج اعتراضی به سیاست‌های اقتصادی رژیم تبهکار جمهوری اسلامی به ویژه اقدام این دولت در حذف ارز ترجیحی و آزادسازی قیمت کالاهای اساسی از جمله نان، مرغ، گوشت، شیر، تخم‌مرغ، روغن و دیگر موادغذایی مردم ایران به خیابان‌ها سرازیر شده و شعارهای خود را متوجه مسئولان عالی کشور به ویژه رهبر جمهوری اسلامی کردند.

شهروندان معترض فارسان در استان چهارمحال و بختیاری نیز شامگاه جمعه همگام با ادامه تظاهرات در سایر شهرهای ایران در اعتراض به گرانی و سوءمدیریت اقتصادی، به خیابان‌ها آمدند اما با اقدامات خشونت‌آمیز‌، شلیک گازاشک‌آور و تیراندازی مستقیم ماموران امنیتی مواجه شدند.

شهرستان رشت، مرکز استان گیلان هم جمعه شب صحنه حضور گسترده نیروهای یگان ویژه و انتظامی و حمله ماموران به معترضان در این شهر بود.

تصاویر منتشر شده در شامگاه جمعه از شهرستان اردبیل حاکی از فضای شدیدا امنیتی و حضور گسترده نیروهای یگان ویژه و انتظامی به منظور جلوگیری از برگزاری تجمعات اعتراضی در این شهر بوده است.

شماری از شهروندان خرم‌آباد و ماسور از توابع استان لرستان نیز شامگاه جمعه همزمان با دیگر شهرها و در سومین روز تظاهرات گسترده مردم ایران علیه گرانی و اوضاع وخیم اقتصادی به خیابان‌ها آمده و با شعار دادن علیه سران نظام، خشم و نارضایتی خود را ابراز کردند.

بنا به گفته شهروندان و فعالان اجتماعی سرعت اینترنت همچنان در بیشتر نقاط ایران پایین و در برخی مناطق از جمله برخی شهرهای استان خوزستان قطع است.

در همین رابطه اکانت توییتر «1500 تصویر» که اخبار اعتراضات ایران را منتشر می‌کند از کشته‌شدن یک جوان 21 ساله به نام «امید سلطانی» در جریان تظاهرات پنج‌شنبه شب در اندیمشک خبر داد.

اعتراضات اخیر به گرانی و آزادسازی قیمت کالاهای اساسی توسط رژیم تبهکار جمهوری اسلامی از شهرهای خفاجیه (سوسنگرد)، فلاحیه (شادگان)، ایذه، دزفول و اهواز در استان خوزستان آغاز شد و به دیگر نقاط ایران گسترش بافت.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...