پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » منبع دیپلماتیک فرانسوی: مذاکرات احیای «برجام» به بن‌بست رسیده است

منبع دیپلماتیک فرانسوی: مذاکرات احیای «برجام» به بن‌بست رسیده است

یک منبع دیپلماتیک با ابراز بدبینی در خصوص چشم‌انداز روند گفت‌وگوها برای احیای «برجام» گفت، این مذاکرات «هم‌اکنون در وضعیت بن‌بست قرار دارد».

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع دیپلماتیک فرانسوی که نخواست نامش فاش شود، نوشت که به دلیل اختلاف تهران و واشینگتن بر سر حذف نام سپاه پاسداران ایران از فهرست «سازمان‌های تروریستی»، فرصت برای دستیابی به توافق در اوایل مارس گذشته از دست رفت و مذاکرات اکنون «به نقطه بن‌بست رسیده است».

مذاکرات ایران و قدرت‌های غربی از 11 مارس در وین متوقف شده و طرفین دیگر به وین بازنگشته‌اند. در آن مقطع مقامات غربی و ایرانی گفتند که متن توافق عملا کامل شده و تنها اتخاذ برخی تصمیمات سیاسی از سوی تهران و واشینگتن باقی مانده است.

این منبع با اشاره به همزمانی عدم پیشرفت در مذاکرات و بازداشت دو شهروند فرانسوی در ایران در روزهای گذشته، اقدام جمهوری اسلامی را «تحریک‌آمیز» خواند.

وزارت اطلاعات رژیم جمهوری اسلامی دو روز پیش، از بازداشت «دو تبعه اروپایی» در خاک این کشور خبر داد و این بازداشت‌ها را به «اعتراضات معلمان» نسبت داد.

هویت این دو شهروند فرانسوی، توسط برخی رسانه‌ها «سیسیل کوهلر، مسئول روابط بین‌الملل «فدراسیون ملی کار آموزشی و فرهنگی» و همسر او که عضو همین فدراسیون است»، اعلام شده است.

وزارت خارجه فرانسه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، دو شهروند این کشور در ایران بازداشت شده‌ و در همین راستا، این وزارت‌خانه سرپرست سفارت رژیم جمهوری اسلامی در پاریس را احضار کرده است.

بازداشت این دو فرانسوی همزمان با سفر انریکه مورا، هماهنگ کننده ارشد اروپا در مذاکرات وین به تهران به منظور یافتن راه‌حلی برای بن‌بست برجام رخ داد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...