پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » احضار سرپرست سفارت رژیم گروگانگیر جمهوری اسلامی در پاریس در واکنش به بازداشت دو شهروند فرانسوی در ایران

احضار سرپرست سفارت رژیم گروگانگیر جمهوری اسلامی در پاریس در واکنش به بازداشت دو شهروند فرانسوی در ایران

یک روز پس از آن‌که وزارت اطلاعات رژیم گروگانگیر جمهوری اسلامی از بازداشت «دو تبعه اروپایی» در خاک این کشور خبر داد، وزارت خارجه فرانسه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، دو شهروند این کشور در ایران بازداشت شده‌ و در همین راستا، این وزارت‌خانه سرپرست سفارت رژیم جمهوری اسلامی در پاریس را احضار کرده است.

یکی از خبرنگاران، ایران اینترنشنال در توییتی هویت این دو شهروند فرانسوی را، سیسیل کوهلر، مسئول روابط بین‌الملل «فدراسیون ملی کار آموزشی و فرهنگی» و همسر او که عضو همین فدراسیون است، اعلام کرده و آن‌ها را همان «دو تبعه اروپایی» دانسته که وزارت اطلاعات رژیم گروگانگیر جمهوری اسلامی از بازداشت آن‌ها خبر داده بود.

بر اساس همین گزارش این دو فرد، جمعه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، به عنوان گردشگر وارد ایران شده‌ و پس از دو روز اقامت در تهران، به کاشان و اصفهان رفته‌اند.

بر اساس این رشته توییت، کوهلر و همسرش یک‌شنبه ۱۸ اردیبهشت و پیش از پرواز بازگشت به پاریس، توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شدند.

به گفته این خبرنگار، همزمانی این سفر با تشدید اعتراضات معلمی و روز معلم در ایران … آن‌ها را به سوژه‌ای مناسب برای سناریو‌سازی‌های امنیتی و پروژه گروگان‌گیری دستگاه امنیتی ایران بدل کرده است.

این گروگانگیریهای اخیر در حالی انجام می شود که دادگاه حمید نوری در سوئد با اتمام رسیده و قرار است به زودی حکم او با اتهام «جنایت جنگی» صادر شود.

به گفته سازمان‌های حقوق بشری، رژیم جمهوری اسلامی برای دستیابی به اهداف سیاسی خود، اقدام به «گروگان‌گیری» و بازداشت دوتابعیتی‌ها و گردشگران خارجی می‌کند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...