پخش زنده
Home » حقوق بشر » صدور احکام نهایی سه تروریست رژیم جمهوری اسلامی توسط دادگاه استیناف بلژیک

صدور احکام نهایی سه تروریست رژیم جمهوری اسلامی توسط دادگاه استیناف بلژیک

حکم نهایی سه متهم دادگاه رسیدگی به حمله‌ای تروریستی که کنفرانس «سازمان مجاهدین خلق ایران» را مورد هدف قرار داده بود، امروز توسط دادگاه استیناف آنتورپ بلژیک اعلام شد.

بر اساس این حکم، مهرداد عارفانی به ۱۷ سال زندان و نسیمه نعامی و امیر سعدونی به ۱۸ سال زندان محکوم شدند.

اتهام این افراد، «برنامه‌ریزی برای قتل عمد»، «تدارک برای طرح تروریستی و عضویت در یک سازمان تروریستی زیر نظر وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران» بوده است.

اسدالله اسدی، دیپلمات تروریست رژیم حاکم بر ایران شاغل در اتریش، پیشتر به اتهام توطئه برای بمب‌گذاری در اجتماع «شورای ملی مقاومت ایران» در ژوئن ۲۰۱۸ در حومه پاریس، بازداشت شده بود.

پلیس بلژیک در ژوئن ۲۰۱۸ اعلام کرد که انتقال مواد منفجره به فرانسه برای بمب‌گذاری را خنثی کرده است.

طبق حکم دادگاه آنتروپ بلژیک، هر کدام از این سه متهم که جزو شبکه تروریستی اسدالله اسدی بودند، به پرداخت ۶۰ هزار یورو محکوم شده و تابعیتی بلژیکی آن‌ها برای همیشه سلب شد.

این دادگاه پیشتر، اسدالله اسدی را به ۲۰ سال زندان محکوم کرده بود اما او در این زمینه درخواست تجدید نظر نکرد.

اسدی اعلام کرده است، با توجه‌ به‌اینکه دادگاه رسیدگی به این اتهامات را «مشروع» نمی‌داند، قصد درخواست تجدید نظر را ندارد.

با این وجود، میشل فرایلیش، نماینده پارلمان بلژیک با انتشار ویدیویی در توییتر، به «صحبت‌هایی» اشاره کرد که بر مبنای آن، احتمال آزادی اسدی از زندان وجود دارد.

فرایلیش در این زمینه تأکید کرد، بلژیک هرگز نباید با «تروریست و دولت تروریستی» مذاکره کند.

اسدی ۵۰ ساله که در سفارت رژیم جمهوری اسلامی در اتریش شاغل بود، ماده‌ای انفجاری به وزن نیم کیلوگرم در اختیار نسیمه نعامی و امیر سعدونی اعضای هسته تروریستی خود که ساکن بلژیک هستند تحویل داده تا آنها به کمک شخص دیگری همایش سازمان مجاهدین خلق را هدف حمله قرار دهند.

ژرژ هانری بوتیه، نماینده دادستانی بلژیک در زمان صدور حکم دادگاه اولیه گفته بود:« صدور محکومیت اسدی نشان‌دهنده دو چیز است. یکی این که دیپلمات‌ها برای جرم و جنایت مصونیت ندارند و دوم مسئولیت رژیم ایران در اقدامی است که می‌توانست کشتار به راه بیندازد.»

در گردهمایی «شورای ملی مقاومت ایران» در شهر ویلپنت فرانسه، تعدادی از افراد سرشناس از جمله رودی جولیانی، وکیل دونالد ترامپ شرکت داشتند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...