پخش زنده
Home » بین المللی » شدت گرفتن تحولات در منطقه: بازداشت «مزدوران و شبه نظامیان رژیم ایران» در سوریه توسط ائتلاف بین‌المللی

شدت گرفتن تحولات در منطقه: بازداشت «مزدوران و شبه نظامیان رژیم ایران» در سوریه توسط ائتلاف بین‌المللی

ائتلاف بین‌المللی مبارزه با «داعش» با انجام عملیات هلی‌برن در خاک سوریه تعدادی از مزدوران و عناصر مرتبط با شبه‌نظامیان رژیم ایران در سوریه را بازداشت کرد.

دیدبان حقوق بشر سوریه سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت گزارش داد که عملیات هلی‌برن نیروهای ائتلاف بین‌المللی در نیمه شب یکشنبه گذشته منزلی را در شهرک الشحیل در حومه شرقی دیرالزور سوریه در شرق رودخانه فرات که اعضای یک خانواده آواره از شهر المیادین سوریه در آن سکونت دارند را هدف قرار داده است.

بنا به گزارش دیدبان حقوق بشر سوریه طی این عملیات ائتلاف تعدادی از اعضای این خانواده را به اتهام «ارتباط داشتن با شبه‌نظامیان رژيم ایران» بازداشت کرده‌ است.

به گفته این منابع، نیروهای ائتلاف بین‌المللی و نیروهای سوریه دموکراتیک ۴ ماه پیش نیز یک عضو این خانواده را به چنین اتهامی بازداشت کرده بودند.

علاوه بر پهپادها در این عملیات هلی‌برن، هواپیماهای جنگی و بالگرد متعلق به ائتلاف بین‌المللی نیز مشارکت داشتند.

به گفته دیدبان، نیروهای شرکت کننده در این عملیات که در نزدیکی یک کارخانه فرش در همین شهرک صورت گرفت با استفاده از بلندگو از ساکنان این منزل خواستند خود را تسلیم کنند و به‌دنبال آن چنین شد و تعدادی از اعضای این خانواده خود را تسلیم کردند.

دیدبان افزود که نیروهای دموکراتیک سوریه که بر شهرک الشحیل کنترل دارند در این عملیات ائتلاف بین‌المللی نیز مشارکت داشتند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

اگر هر کشور دیگری بخواهد به اتحادیه روسیه و بلاروس بپیوندد، ممکن است «سلاح‌های هسته‌ای برای همه وجود داشته باشد»

الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس، دوشنبه ۸ خرداد گفت که اگر هر کشور دیگری بخواهد ...