پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » ترامپ ضمن انتقاد از عملکرد بایدن گفت آمریکا دیگر احترامی در جهان ندارد

ترامپ ضمن انتقاد از عملکرد بایدن گفت آمریکا دیگر احترامی در جهان ندارد

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا از جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی، به دلیل «تفرقه‌افکنی» انتقاد کرد چراکه بایدن «جنبش عظمت را دوباره به آمریکا بازگردانید» را «افراطی‌ترین سازمان سیاسی» خوانده که در تاریخ اخیر آمریکا وجود داشته است.

پنجم می، ترامپ به فاکس نیوز دیجیتال گفت: «جنبش عظمت را دوباره به آمریکا بازگردانید دارد آمریکا را نجات می‌دهد. کشورمان دارد به جهنم می‌رود.»

ترامپ گفت آمریکا «دیگر احترامی در جهان ندارد»، سپس افزود: «تورم، خروج بی‌کفایت‌ از افغانستان، زخمی شدن گروگان‌ها، سربازان، از دست دادن ۸۵ میلیارد دلار تجهیزات نظامی؛ جنبش عظمت را دوباره به آمریکا بازگردانید دارد آمریکا را نجات می‌دهد.»

علاوه بر آن، رئیس‌جمهور سابق گفت جنگ اوکراین «هرگز نباید اتفاق می‌افتاد»، زیرا اگر او رئیس‌جمهور بود، «روسیه هرگز عازم اوکراین نمی‌شد.»

بایدن چهارم می در جریان سخنرانی خود در مورد اقتصاد ایالات‌متحده از جنبش عظمت را دوباره به آمریکا بازگردانید انتقاد کرد. زمانی این انتقاد را مطرح کرد که داشت به موضوع سقط جنین می‌پرداخت که در صورت اجرای طرح پیشنهادی دادگاه عالی مبنی بر لغو قانونی که سقط جنین را در سال ۱۹۷۳ قانونی کرد، دولت‌های محلی باید درباره آن تصمیم بگیرند.

بایدن گفت: «اگر ایالتی قانون را تغییر دهد و بگوید کودکان همجنس‌گرا نمی‌توانند همراه با سایرین در کلاس‌های درس حضور داشته باشند، چه اتفاقی می‌افتد. آیا در این نحوه نگارش تصمیم‌گیری، این‌ موضوع قانونی است؟»

«بعدتر قرار است به چه چیزهایی حمله شود؟ زیرا این جنبش عظمت را دوباره به آمریکا بازگردانید واقعاً افراطی‌ترین سازمان سیاسی‌ است که در تاریخ آمریکا وجود داشته، در تاریخ اخیر آمریکا.»

کلودیا تنی، نماینده جمهوری‌خواه نیویویرک، در پیامی توییتری در پنجم می، به انتقاد بایدن از جنبش عظمت را دوباره به آمریکا بازگردانید واکنش نشان داد.

تنی در ابتدا این سؤال را مطرح کرد که «جو بایدن فکر می‌کند جنبش عظمت را دوباره به آمریکا بازگردانید افراطی است؟» سپس چندین مورد از سیاست‌های بایدن را فهرست کرد که از نظر او افراطی بودند، از جمله «هزینه‌های بی‌ملاحظه و افزایش تورم»، «سیاست‌های مرزی باز» و «اجبار غیرقانونی واکسیناسیون»

او افزود: «ما می‌دانیم افراط‌گرایان واقعی چه کسانی هستند.»

پس از سخنرانی بایدن، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید گفت، بایدن «تحت تأثیر» نفوذ ترامپ بر حزب جمهوری‌خواه قرار گرفته است.

ساکی می‌گوید: «تحت تأثیر قرار گرفته است که به نظر می‌رسد رئیس جمهور پیشین روی تعداد بسیار زیادی از اعضای حزبش تأثیرگذار است، البته نه همه آن‌ها ولی روی تعداد بسیار زیادی از آن‌ها.»

در ماه آوریل بایدن از حزب جمهوری‌خواه نیز انتقاد کرد و گفت «حزب جمهوری‌خواه همان حزب جمهوری‌خواه پدرتان نیست، حزب جنبش عظمت را دوباره به آمریکا بازگردانید هم همین‌طور.»

ترامپ در پاسخ به سؤالی درباره اظهار نظر بایدن درباره «جنبش عظمت را دوباره به آمریکا بازگردانید» گفت: «امیدوارم. امیدوارم.»

ترامپ افزود: «[بایدن] بسیار تفرقه‌افکن است، اما مسئله بیشتر از این‌ها است، همه این‌ها اطلاعات غلط هستند، درست مانند حقه‌های روسیه، روسیه، روسیه و همه حقه‌ها. این چیزی است که در آن مهارت دارند.»

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...