پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » تداوم شکست و فروپاشی عمق استراتژیک خامنه ای در منطقه: به گفته مقامات ارشد یمن؛ همه گزینه‌ها برای بازپس‌گیری دولت از حوثی‌های «وابسته به رژیم ایران» در دسترس است

تداوم شکست و فروپاشی عمق استراتژیک خامنه ای در منطقه: به گفته مقامات ارشد یمن؛ همه گزینه‌ها برای بازپس‌گیری دولت از حوثی‌های «وابسته به رژیم ایران» در دسترس است

سرتیپ طارق صالح، یکی از اعضای شورای ریاست جمهوری یمن، گفت که رایزنی‌های ریاض و نتایج آن تغییر سیاسی بزرگی در عرصه یمن ایجاد کرد و باعث انتقال آرام و مسالمت آمیز قدرت شد.

طارق صالح، شامگاه شنبه ۷ مه، در جریان دیدار با مقامات محلی، مدیران دفاتر اجرایی، شخصیت‌های سیاسی و اجتماعی و شیوخ قبایل در شهرهای ساحل غربی استان تعز، با اشاره به اینکه وظایف شورای فرماندهی ریاست جمهوری برای مدیریت مرحله انتقالی برقراری صلح در یمن، احیای دولت و پایان دادن به کودتا از راه‌های مسالمت آمیز است، گفت، همه گزینه‌ها برای بازگرداندن دولت از دست حوثی‌های «وابسته به رژیم ایران»، در اختیار نیروهای یمنی است.

او افزود، هدف شورای ریاست جمهوری ایجاد امنیت و ثبات در منطقه و جلوگیری از عملی شدن طرح‌های توسعه طلبانه خارجی در یمن است.

او گفت: «حوثی‌ها که شاخه نظامی و بازوی رژیم حاکم بر ایران در یمن هستند، باید درک کنند که جنگ هفت ساله گذشته به شهروندان یمنی آسیب جدی وارد کرده و اموال عمومی و خصوصی را هدر داده و زیر ساخت‌های کشور را از بین برده است.»

طارق صالح تاکید کرد، شورای ریاست جمهوری به صورت تیمی منسجم با هماهنگی کامل برای احیا و فعال سازی نهادهای دولتی کار می‌کند. این شورا که اکنون در پایتخت موقت «عدن» مستقر است، برنامه‌ای برای احیای سطح زیرساخت‌ها و ایجاد الگویی برای برقراری امنیت و ثبات برای شهروندان مناطق آزاد شده در دست دارد که از طریق اجرای این طرح، شهروندان به خدمات دولتی دسترسی خواهند داشت.

عضو شورای ریاست جمهوری با اشاره به رنج و مشقت شهروندان یمنی طی سالیان حکومت کودتاگران حوثی، افزود: «شبه‌نظامیان جنگ سالار حوثی از تداوم جنگ از طریق اخذ مالیات، غارت اموال عمومی و اجرای برنامه‌ای که به نفع یمن نیست، سود می‌برند. آنها ذهنیتی برای اداره دولت ندارند و نمی‌توانند کشور را بازسازی کنند.»

او اظهار داشت که حوثی‌ها در چارچوب یک گروه مسلح برای اجرای دستور کار و پروژه توسعه طلبانه رژیم جمهوری اسلامی و انقلاب خمینی آمده‌‌اند تا شبه‌جزیره عرب را بی‌ثبات کنند و اماکن مقدس و ثروت‌های منطقه را به کنترل رژیم حاکم بر ایران درآورند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...