پخش زنده
Home » بین المللی » تهدید مجدد جهان به جنگ هسته ای توسط روسیه: شبیه‌سازی پرتاب موشک‌ حامل کلاهک هسته‌ای در کالینینگراد روسیه

تهدید مجدد جهان به جنگ هسته ای توسط روسیه: شبیه‌سازی پرتاب موشک‌ حامل کلاهک هسته‌ای در کالینینگراد روسیه

مسکو روز چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ اعلام کرد، به موازات ادامه عملیات نظامی نیروهای روسیه در اوکراین، ارتش این کشور پرتاب موشک‌هایی با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای در منطقه کالینینگراد را شبیه‌سازی کرده است.

شبیه‌سازی پرتاب موشک‌هایی با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای در منطقه کالینینگراد در حالی انجام می‌گیرد که حمله نظامی روسیه به اوکراین با گذشت بیش از هفتاد روز، به کشته‌شدن هزاران نفر و آوارگی بیش از ۱۳ میلیون نفر منجر شده است.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد ارتش این کشور روز چهارشنبه در جریان تمرینات نظامی در کالینینگراد منطقه مشرف بر دریای بالتیک بین لهستان و لیتوانی، دو کشور عضو اتحادیه اروپا، عملیات الکترونیکی پرتاب سامانه‌های موشک بالستیک متحرک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای «اسکندر» را شبیه‌سازی کرد.

بر اساس این بیانیه، نیروهای روسی حملات تک گانه و چندگانه‌ای با موشک‌ به اهدافی مانند فرودگاه‌ها، زیرساخت‌های حفاظت شده، تجهیزات نظامی و مراکز فرماندهی یک دشمن فرضی را «شبیه‌سازی» کردند.

به گفته وزارت دفاع روسیه، پس از اجرای این شلیک‌های «الکترونیکی»، نیروهای این کشور برای جلوگیری از «حمله تلافی‌جویانه احتمالی» مانوری برای جابجایی نیروها انجام دادند.

بر اساس این بیانیه، یگان‌های رزمی روسیه همچنین شبیه‌سازی‌هایی از «عملیات تحت شرایط آلودگی رادیواکتیو و شیمیایی» انجام دادند.

وزارت دفاع روسیه گفته است که بیش از ۱۰۰ سرباز و افسر در این رزمایش‌‎‌ها شرکت کردند.

ولادیمر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، پیشتر تهدید کرده بود در صورت مداخله مستقیم غرب در جنگ اوکراین، «با سرعت برق آسا» تلافی خواهد کرد.

به گفته ناظران، تلویزیون دولتی روسیه در روزهای اخیر تلاش کرده است تا استفاده از سلاح‌های هسته‌ای در آینده را برای مردم این کشور توجیه و قابل قبول جلوه دهد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

اگر هر کشور دیگری بخواهد به اتحادیه روسیه و بلاروس بپیوندد، ممکن است «سلاح‌های هسته‌ای برای همه وجود داشته باشد»

الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس، دوشنبه ۸ خرداد گفت که اگر هر کشور دیگری بخواهد ...