پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » تصویب لایحه «متوقف‌سازی پهپادهای ایران» در کنگره آمریکا

تصویب لایحه «متوقف‌سازی پهپادهای ایران» در کنگره آمریکا

مجلس نمایندگان آمریکا طرح «متوقف‌سازی پهپادهای ایران» را به تصویب رساند. به موجب این طرح، اشخاصی که آگاهانه از برنامه پهپادی ایران حمایت کنند، تحریم خواهند شد. این طرح باید به تصویب سنا نیز برسد.

سایت کنگره آمریکا روز ۷اردیبهشت۱۴۰۱ نوشت: کنگره قانون H. R. ۶۰۸۹ را که در تاریخ ۹آذر۱۴۰۰ به کنگره ارائه شده بود را با اکثریت ۴۲۴رای تصویب کرد.

در این طرح آمده است:
در تصریح ماده۱۰۷ قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها، تحریم‌هایی را در رابطه پهپادها اعمال می‌کند که به‌دنبال تغییری می‌باشد که در سال۲۰۱۹ توسط سازمان ملل با تصریح بیشتر بر ثبت تسلیحات متعارف توسط سازمان ملل ایجاد شده است…
این سیاست ایالات متحده خواهد بود که از دستیابی ایران و گروه‌های تروریستی و شبه‌نظامی وابسته به ایران به هواپیماهای بدون سرنشین، از جمله قطعات تجاری موجود، که می‌تواند در حملات علیه افراد ایالات متحده و کشورهای شریک استفاده شود، جلوگیری کند… …

این طرح که با ۴۲۴ رای موافق و دو رای مخالف به تصویب رسید، باید در مرحله بعد به تایید سنا نیز برسد.

تهیه‌کنندگان اصلی این طرح، مایکل مک‌کال، نماینده جمهوری‌خواه، و تد دویچ، عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، بودند.

تد دویچ، عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، با اشاره به تصویب این طرح در توییتی نوشت: «ایران از برنامه پهپادی خود برای تهدید ثبات جهانی و منافع آمریکا استفاده می‌کند و کنگره برای مقابله با این رفتار بی‌ثبات‌کننده، طرح متوقف‌سازی پهپادهای ایران را تصویب کرد.»

گای رشنتالر، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان، نیز گفت: «ایران از پهپادها برای ویرانسازی خاورمیانه، حمله به نیروهای آمریکایی، اسرائیل و متحدان ما در منطقه استفاده می‌کند. من برای جلوگیری از این حمله‌ها و محدود کردن تروریسم رژیم ایران از تهیه‌کنندگان طرح متوقف‌سازی پهپادهای ایران بودم.»

الیزی استفنیک، عضو دیگر جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا، نیز در ارتباط با این طرح گفت: «رژیم ایران بزرگ‌ترین صادر کننده تروریسم در جهان است و مفتخرم که از طرح متوقف‌سازی پهپادهای ایران حمایت کرده و آن را پیش ببرم.»

او افزود: «این طرح از دستیابی رژیم فاسد ایران به پهپادهایی که برای انجام اهداف بی‌رحمانه استفاده می‌شوند، جلوگیری خواهد کرد.»

این طرح که « متوقف کردن پهپادهای ایران» نامیده می‌شود، در کنار دیگر تحریمهای آمریکا بر فعالیتهای نظامی رژیم آخوندی مانع از دستیابی به قطعات و عرضه و فروش و انتقال پهپادها و تکنولوژی‌های مرتبط با آن به رژیم است و برای تبدیل شدن به قانون باید به تصویب سنای آمریکا نیز برسد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...