پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » آکسیوس: در بحبوحه بن‌بست مذاکرات هسته‌ای، آمریکا و اسراییل در مورد ایران گفتگو می‌کنند

آکسیوس: در بحبوحه بن‌بست مذاکرات هسته‌ای، آمریکا و اسراییل در مورد ایران گفتگو می‌کنند

آکسیوس روز یکشنبه ۴اردیبهشت نوشت: در بحبوحه بن‌بست مذاکرات هسته‌ای، آمریکا و اسراییل در مورد ایران گفتگو می‌کنند

مقامات اسراییلی و آمریکایی گفتند که ایالات متحده و اسراییل این هفته دور جدیدی از مذاکرات راهبردی را با تمرکز بر برنامه هسته‌یی ایران و مقابله با فعالیت‌های ایران در منطقه برگزار خواهند کرد.

اهمیت موضوع در این است که مذاکرات در بحبوحه یک بن‌بست عمیق در مذاکرات غیرمستقیم بین آمریکا و ایران بر سر احیای توافق هسته‌یی ۲۰۱۵ انجام خواهد شد.

آکسیوس افزود: دولت بایدن اخیراً بحث درباره سناریویی را آغاز کرده است که در آن توافق هسته‌یی احیا نمی‌شود. اسراییل این دولت را تحت فشار قرار می‌دهد تا در صورت وقوع چنین موردی بر روی “طرح ب” همکاری کند.

بر اساس این خبر مقامات آمریکایی و اسراییلی گفتند، ایال هولاتا مشاور امنیت ملی اسراییل اواخر این هفته برای دیدار با همتای خود در کاخ سفید، جیک سالیوان، وارد واشنگتن خواهد شد.

هولاتا در رأس یک هیأت بین سازمانی برای نشست کارگروه راهبردی آمریکا و اسراییل در مورد ایران قرار خواهد داشت.

کاخ‌سفید گفت: پرزیدنت بایدن روز یکشنبه با نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسراییل صحبت کرد و در مورد چالشهای مشترک امنیتی منطقه‌ای و جهانی، از جمله تهدید ناشی از ایران و نیروهای نیابتی آن، گفتگو کرد.

دفتر نخست‌وزیری اسراییل اعلام کرد: بنت با بایدن در مورد درخواست ایران برای حذف سپاه پاسداران از فهرست سازمان تروریستی خارجی آمریکا گفتگو کرد.

پس از این تماس، بنت در بیانیه‌یی گفت، «من مطمئن هستم که رئیس‌جمهور بایدن که دوست واقعی اسراییل است و به امنیت آن اهمیت می‌دهد، اجازه نخواهد داد سپاه پاسداران از لیست سازمانهای تروریستی خارج شود».

«اسرائیل موضع خود را در این مورد روشن کرده است: سپاه بزرگترین سازمان تروریستی در جهان است».

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...