پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » محکوم کردن حکم ظالمانه پنج سال زندان برای رسول بداقی، توسط کانون صنفی معلمان خوزستان

محکوم کردن حکم ظالمانه پنج سال زندان برای رسول بداقی، توسط کانون صنفی معلمان خوزستان

کانون صنفی معلمان خوزستان، امروز ۲۸ فروردین ماه، با انتشار بیانیه‌ای، حکم ظالمانه پنج سال زندان برای رسول بداقی، فعال مدنی و عضو کانون صنفی معلمان را محکوم کرد.

در این بیانیه عنوان شده است: پنج سال حبس و دو سال تبعید برای معلمی دلسوز و آزاده که همه عمر در تلاش و مجاهدت در راه اعتلای فرهنگ آزادگی و حق‌طلبی بوده، بسیار ظالمانه است.

همه می‌دانیم این اولین بار نیست و آخرین بار هم نخواهد بود. نتیجه این‌گونه احکام ظالمانه چه بود؟ آیا معلمان دست از مطالبه‌گری کشیدند یا غیر از این شد که معلمان متحد‌تر و مصمم‌تر از قبل قدم در راه مطالبه‌گری گذاشتند؟

در این بیانیه گفته می شود: ما از خواسته‌های خود یک قدم به عقب برنخواهیم گشت، چرا که از درستی راهی که می‌رویم مطمئنیم. با حبس هر رسول بداقی و اسماعیل عبدی و جعفر ابراهیمی و محمود بهشتی و محمد حبیبی، ده‌ها رسول و اسماعیل دیگر زنده خواهد شد.

در انتهای این بیانیه تاکید شد: ضمن محکومیت شدید حکم صادره علیه رسول بداقی، از همه ظرفیت‌ها به ویژه کنش میدانی تا لغو حکم صادر و بسته شدن پرونده استفاده خواهیم کرد.

رسول بداقی فعال مدنی و عضو کانون صنفی معلمان، به اتهام “اجتماع و تبانی و فعالیت‌های تبلیغی علیه نظام” به پنج سال حبس و ۲ سال منع اقامت در تهران و استان‌های هم‌جوار محکوم شده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...