پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » احمدرضا جلالی برای اجرای حکم اعدام به انفرادی منتقل شده است

احمدرضا جلالی برای اجرای حکم اعدام به انفرادی منتقل شده است

ویدا مهران‌نیا، همسر احمدرضا جلالی، پژوهشگر زندانی و محکوم به اعدام در ایران به یک نشریه سوئدی گفت که همسرش برای اجرای حکم اعدام به انفرادی منتقل شده است.

آن لینده، وزیر خارجه سوئد نیز در توییتی با اشاره به گزارش‌هایی درباره احتمال اجرای حکم اعدام احمدرضا جلالی، پژوهشگر دوتابعیتی ایرانی و سوئدی به این موضوع واکنش نشان داد.

لینده نوشت: درباره اینکه ممکن است حکم جلالی، شهروند سوئدی اجرا شود، با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه صحبت کردم، سوئد مجازات اعدام را محکوم می‌کند و تلاش می‌کند تا مانع اجرای این حکم شود.

احمدرضا جلالی که در تاریخ پنجم اردبیهشت ماه ۱۳۹۵ به دعوت دانشگاه تهران و دانشگاه شیراز به قصد شرکت در یک کنفرانس علمی به ایران سفر کرده بود، توسط ماموران وزارت اطلاعات دستگیر و روانه زندان اوین شد. او پس از هفت ماه بازجویی در سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین به بند عمومی منتقل شد.

احمدرضا جلالی در مهرماه ۱۳۹۶، از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به اتهام «فساد فی الارض» از طریق جاسوسی برای دولت متخاصم اسراییل به اعدام محکوم شد. این حکم در آذرماه همان سال توسط شعبه یک دیوان عالی کشور عینا تائید شد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...