پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » هشدار شیرین عبادی در ارتباط با خطر اعدام‌های قریب‌الوقوع

هشدار شیرین عبادی در ارتباط با خطر اعدام‌های قریب‌الوقوع

شیرین عبادی در ارتباط با خطر اعدامهای قریب الوقوع به منظور ایجاد فضای «رعب و وحشت» در جامعه در کانال تلگرامی خود نوشت:

طبق گزارش‌های رسانه‌ای حکومت اعدام و مرگ، دستکم ۳۹ زندانی سیاسی را در صف حکم اعدام دارد.
برخی از آنها حکمشان برای تجدیدنظر رفته اما بسیاری از این زندانیان در مرحله اجرای حکم قرار دارند
اما همه این افراد به دلیل اعتراض سیاسی و بدون دادرسی عادلانه با هدف خفه کردن جامعه از هر صدای مخالفی حکم اعدام دریافت کرده‌اند.
اعترافهای اجباری زیر شکنجه حرف مشترک آنها در دادرسی پرونده است.

حکومتیان که حیله‌گری را نزد شیطان آموخته‌اند هر قشر از مردم را به گونه‌ای درگیر مسائل روزمره کرده‌اند تا فقط به حل مشکلات روزانه خود پرداخته و چشم بر فردا و فرداها ببندند.
مشکلات اقتصادی، فساد اداری، رانت‌خواری و این روزها هم که بلای بیماری کرونا به بلاهای جمهوری اسلامی اضافه شده. با این حال باید این اعدامها نشانه این است که مردم ساکت ننشسته‌اند!
مردم حق دارند برای سرنوشت سیاسی‌شان پا به میدان گذارند. این اعدامها نتیجه اعتراض مردم و سکوت نکردن است. همانطور که در آبان خونین ۹۸ هزاران هموطن به خیابان آمدند و نارضایتی خود را از سوء مدیریت کشور و بی‌لیاقتی حکومتیان فریاد زدند.

سالگرد آبان خونین نزدیک است

این اعدامها نشانه ترس حکوت از آبانی هاست. ترس از مردمی که در خیابان کشته دادند اما خفه نشدند و هر روز صدای اعتراضی از گوشه ای شنیده می‌شود.
مردم نمی‌خواهند سرنوشت کشورشان به دست کسانی باشد که کمترین ارزشی برای جان آنها و فرزندانشان قائل نیستند و جز به پیروزی ایدئولوژیک و پر کردن جیب وابستگانشان چه در ایران و چه در سایر کشورها به هیچ چیز دیگری فکر نمی‌کنند.

مردم اعتراض کرده‌اند به اینکه حکومت توجهی به خواسته‌های آنها ندارد.
و این اعدامها پاسخ حکومت به آنهاست.

۳۹ نفر را در صف اعدام نگه داشته‌اند تا هر چوبه دار تا مدتها هراس به دل مردم بیفکند.
غافل از اینکه جوانان این کشور #نوید_افکاری کم ندارد که تا آخرین روز هم با قاطعیت بگوید از بی‌گناهی‌اش حرف بزند و بگوید حکومت برای طنابش دنبال گردن می گردد.

همه افرادی که اخیرا بنا به عقاید سیاسی یا شرکت در اعتراضات مسالمت آمیز حکم اعدام گرفته‌اند با حیله و دروغ متهم به قتل شده اند تا در مجامع بین‌المللی حکومت ایران مورد سرزنش قرار نگیرد و دژخیمان بهانه‌ای به ظاهر قابل قبول برای مردم داشته و صحبت از قصاص و حق الناس نمایند.
به بسیاری از آنها اتهام قتل زده‌اند. اما هیهات که چنین حیله هایی رنگ باخته و همه می دانیم که اتهاماتی چون قتل ماموران دولتی که فقط با اقرار متهم پس از شکنجه های دردناک به اثبات رسیده، سرپوشی است بر جنایاتی که مسوولیتش فقط با رژیم ایران است.

منافع مردم ایران در “نه به اعدام” است

بدون شنیده شدن صدای این اعتراض، همه فریادهای دادخواهی به راحتی سرکوب و فراموش می‌شوند. دولتهای اروپایی به فکر منافع خود هستند بنابراین باید نشان داد که منافع مردم ایران در چیست. باید نشان داد که بین جمهوری اسلامی و خواسته‌های مردم فاصله است.
پس فریاد برآریم و با هشتگ #نهبهاعدام و #نهبهجمهوری_اسلامی” صدای اعتراض خود را به گوش مجامع بین‌المللی برسانیم.
تا بدون شنیده شدن این صدا در فکر مدارا و سازش با رژیم ضد بشری ایران نباشند و بدانند که نمی شود دم از حقوق بشر زد ولی با دیکتاتوری که مردمش را با اعدام سرکوب می‌کند سر یک سفره نشست.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...