پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: اگر رژیم ایران به دنبال صلح است، چرا ۱۶ میلیارد دلار به جای مردم خود، هزینه نیروهای ترور کرده است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: اگر رژیم ایران به دنبال صلح است، چرا ۱۶ میلیارد دلار به جای مردم خود، هزینه نیروهای ترور کرده است

بعد از سفیر آمریکا در سازمان ملل. متحد، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده نیز به سخنان روز سه‌شنبه حسن روحانی رئیس جمهوری ایران واکنش نشان داد و گفت مقامات جمهوری اسلامی به جای مردم ایران، ۱۶ میلیارد دلار هزینه نیروهای تروریستی خودشان در منطقه کرده‌اند.

مورگان اورتگاس شامگاه سه‌شنبه یکم مهر ماه در توئیتر نوشت، در هفتاد و پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، حسن روحانی مدعی شد ایران از صلح حمایت کرده و با افراط‌گرایی مقابله می‌کند. واقعیت این است که رژیم ایران از سال ۲۰۱۲ تاکنون، بیش از ۱۶ میلیارد دلار هزینه نیروهای نیابتی ترور و متحدان خود کرده است. این پولی است که رژیم از مردم ایران دزدید و باید به آنها باز می‌گشت.

وی افزود: اگر دوره نفوذ و هژمونی که روحانی می‌گوید به پایان رسیده، چرا ایران نیروها و گروهای نیابتی خود را از عراق بیرون نمی‌آورد و به تلاش برای نفوذ بر لبنان از طریق حزب‌الله پایان نمی‌دهد؟

مورگان اورتگاس در پایان گفت: «تحریم‌های ایالات متحده، حمایت‌ جمهوری اسلامی از تروریسم و برنامه هسته‌ای‌ و مقامات فاسد ایران که مردم ایران را سرکوب می‌کنند، هدف می‌گیرد و شامل کمک و تجارت بشردوستانه نیست. ایالات متحده حتی به ایران برای مقابله با ویروس کووید پیشنهاد کمک کرد اما دولت حسن روحانی، آن را رد کرد.»

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...