پخش زنده
Home » حقوق بشر » اعتصاب غذای فاطمه داوند از بازداشت‌شدگان قیام آبان۹۸ در زندان مرکزی ارومیه

اعتصاب غذای فاطمه داوند از بازداشت‌شدگان قیام آبان۹۸ در زندان مرکزی ارومیه

فاطمە داوند، فعال مدنی و از بازداشت‌شدگان قیام آبان۹۸ در بوکان که مادر سه فرزند است در اعتراض به مخالفت مقام‌های مسئول با آزادی او با پابند الکترونیکی، از روز پنج‌شنبه بیست و دوم آبان اعلام اعتصاب غذا کرد.

سازمان حقوق بشری هه‌نگاو خبر داد که فاطمه داوند، که دوران محکومیت خود را در زندان مرکزی ارومیه سپری می‌کند، از روز پنج‌شنبه ۲۲ آبان ۹۹ در اعتراض به مخالفت مسئولان زندان با آزادی او با پابند الکترونی، اعلام اعتصاب غذا کرده است.

اعتصاب غذای فاطمه داوند، از بازداشت‌شدگان اعتراضات سال۹۸ درحالی صورت می‌گیرد که رسانه‌های نزدیک به قوه قضاییه از «عفو و آزادی گسترده معترضان آبان۹۸ خبر داده بودند. روزنامه جوان، نزدیک به سپاه پاسداران، حتی دو روز پیش از عنوان «عفو مقتدرانه» استفاده کرد و نوشت: «قوه قضاییه با آزادسازی گسترده محكومان امنيتی، درست در سالگرد اغتشاشات قدرت‌نمایی كرد.»

فاطمه داوند ۴۲ سالە و مادر سە فرزند است و روز شنبە ٢٥ آبان ٩٨ در شهر بوکان و در جریان اعتراضات سراسری بە افزایش نرخ بنزین از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و بە بازداشتگاه ادارە اطلاعات ارومیە انتقال یافت، پس از ٢٠ روز بە بند زنان زندان مرکزی ارومیە منتقل شد. او تا چهار ماه بعد در بازداشت موقت بود و پس از آن با وثیقه یک میلیارد تومانی به طور موقت آزاد شد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...