پخش زنده
Home » بین المللی » الیوت آبرامز: ۹۵ درصد درآمد نفتی رژیم ایران را کاهش داده ایم، به فشار بیشتر در راستای «فشار حداکثری» بر رژیم ایران ادامه می‌دهیم

الیوت آبرامز: ۹۵ درصد درآمد نفتی رژیم ایران را کاهش داده ایم، به فشار بیشتر در راستای «فشار حداکثری» بر رژیم ایران ادامه می‌دهیم

نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران و ونزوئلا می‌گوید دولت پرزیدنت ترامپ توانسته با فشار حداکثری بر جمهوری اسلامی، درآمد نفتی ایران را تا ۹۵ درصد کاهش دهد و در روزهای آینده فشار و تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی شدت خواهد یافت.

الیوت آبرامز عصر دوشنبه ۱۴ مهر در گفتگو با تلویزیون سی‌ان‌ان درباره کارزار فشار حداکثری بر جمهوری اسلامی گفت: به نظرم کارزار فشار حداکثری اثری بسیار گسترده روی ایران داشته و نگاه کنید به فروش نفت، وضعیت اقتصادی یا وضعیت ریال که در واقع واحد پولی ایران را فروپاشید. من فکر نمی‌کنم ایران بتواند چهار سال دیگر این وضعیت را تحمل کند. فکر می‌کنم اگر پرزیدنت ترامپ چهار سال دیگر بماند یا دولت بایدن این قدر هوشمند باشد که این فشار را نگه دارد، ما در مقطعی هستیم که ایرانی‌ها تشخیص خواهند داد برای این که نمی‌توانند چهار سال دیگر این وضعیت را تحمل کنند، آماده ورود به مذاکرات خواهند بود.

وی با مقایسه تحریم‌ها در دوران دولت قبل آمریکا گفت: تحریم‌های دولت اوباما کاهش داده شد. تحریم‌های قبلی هیچ شباهتی با آنچه ما انجام دادیم،‌ نداشتند. اثر تحریم فعلی را می‌توانید در کاهش ارزش پول ایران، در اقتصاد و عدم توانایی این کشور برای صادرات نفت ببینید. صادرات نفت ایران حدود ۹۰ تا ۹۵ درصد کاهش داشته است.

آقای آبرامز همچنین گفت:‌ فشارها بر رژیم ایران هرگز مانند اکنون نبوده‌اند. ما این فشار را ادامه داده و همان‌طور که در روزها و هفته‌های آینده خواهید دید، آن را تشدید خواهیم کرد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

اگر هر کشور دیگری بخواهد به اتحادیه روسیه و بلاروس بپیوندد، ممکن است «سلاح‌های هسته‌ای برای همه وجود داشته باشد»

الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس، دوشنبه ۸ خرداد گفت که اگر هر کشور دیگری بخواهد ...