پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » سپیده رشنو به دلیل «عدم رعایت حجاب اجباری» دو ترم از تحصیل در دانشگاه منع شد

سپیده رشنو به دلیل «عدم رعایت حجاب اجباری» دو ترم از تحصیل در دانشگاه منع شد

سپیده رشنو، کنشگر اجتماعی و نویسنده، با انتشار تصویری بدون حجاب اجباری، در اینستاگرام خود،‌ نوشت: به دلیل «انتخاب حق پوشش»، «دو ترم» از ادامه تحصیل «تعلیق» شده است. این کنشگر اجتماعی، پس از انتشار ویدیویی از درگیری او با یک زن حامی جمهوری اسلامی در اتوبوس، از سوی مراجع قضایی بازداشت و پس از پخش اعترافات اجباری از تلویزیون حکومتی، بطور موقت آزاد شد.

سپیده رشنو، در تازه‌ترین متنی که در حساب کاربری شخصی خود در توییتر منتشر کرد، با اشاره به اینکه از «فروردین ماه» پس از آنکه در «دو برگه‌‌ی سفید» که از سوی کمیته انضباطی به وی برای نوشتن «دفاعیه» ارائه شده بود، نوشت «به عنوان یک شهروند برای لباسی که می‌پوشم حق انتخاب دارم»، از ورود به دانشگاه «منع» شده بود.

این کنشگر و داستان‌نویس معترض در ادامه آورده است که از «فروردین» به دانشگاه «ممنوع‌الورود» شده است و در نهایت حکم کمیته انضباطی به وی ابلاغ شد: «دو ترم منع از تحصیل (تعلیق) با احتساب سنوات».

سپیده رشنو، در متنی که روز شنبه ۲۳ اردیبهشت، منتشر کرده است، ضمن تاکید بر اینکه «بعد از دو ترم تعلیق برمی‌گردم، با همین پوشش برمی‌گردم»، نوشت: «ما ایستاده‌ایم. که تنها چیزی که از خودِ آزادی زیباتر است، ایستادن برای “آزادی” است».

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...