پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » معاون حقوقی رئیس‌جمهوری ایران: حجاب نماد جمهوری اسلامی است، نباید با بی‌حجابی مسامحه کنیم

معاون حقوقی رئیس‌جمهوری ایران: حجاب نماد جمهوری اسلامی است، نباید با بی‌حجابی مسامحه کنیم

در حالی که مقاومت مدنی زنان ایران در مقابله با حجاب اجباری از سوی جمهوری اسلامی ادامه دارد، محمد دهقان، معاون حقوقی رئیس‌جمهوری درباره حجاب اجباری گفت: «حجاب نماد جمهوری‌اسلامی ایران» است و «نسبت به حجاب نمی‌توانیم بی‌تفاوت باشیم».

محمد دهقان، معاون حقوقی رئیس‌جمهوری اسلامی، روز شنبه ۲۳ اردیبهشت، با بیان اینکه بدون حجاب «اصلا جمهوری اسلامی معنا پیدا نمی‌کند»، گفت: «برای همین ما باید بر مسئله حجاب تاکید و نباید نسبت به آن مسامحه کنیم».

این مقام دولت سیزدهم، با بیان اینکه «نباید نسبت به مسئله حجاب بی‌تفاوت بود»، تصریح کرد: «کسانی که به صورت سازمان‌یافته ترویج بی‌حجابی می‌کنند، مجرم هستند» و باید «تحت تعقیب قضایی» قرار گیرند.

معاون حقوقی ابراهیم رئیسی، به گزارش خبرگزاری فارس، «افراد بی‌حجاب» را «تقسیم‌بندی» کرده و با طرح این پرسش که «آیا تمام کسانی که حجاب را رعایت نمی‌کنند، مجرم هستند»، در پاسخ گفت: «خیر. کسانی مجرم هستند که به صورت سازمان یافته ترویج بی‌حجابی می‌کنند و معمولا اتصال این‌ها به خارج است و انگار نقش مزدوری ایفا می‌کند که در کشور رسما بی‌حجابی را ترویج کنند».

از آغاز جنبش «زن، زندگی، آزادی» و مبارزه شماری از زنان ایران با  حجاب اجباری، مقامات جمهوری اسلامی تلاش کردند تا بحث مبارزه مدنی زنان برای حق انتخاب پوشش را به سازماندهی و هدایت از خارج از کشور نسبت دهند.

در تازه‌ترین اظهارنظر، معاون حقوقی ابراهیم رئیسی مدعی شد: «این افراد به صورت سازمان‌یافته سلسله برنامه‌هایی را برای ترویج بی‌حجابی پیگیری می‌کنند».

محمد دهقان که مدعی شده است افرادی «با اقدام فرهنگی» (به گفته او) «برنامه‌های خود را پیگیری می‌کنند»، تاکید کرد: «باید با آنها حتما برخورد شود».

معاون حقوقی ابراهیم رئیسی، در عین حال، یادآور شد: «این دسته زیاد نیستند و تعداد آن‌ها بسیار کم است به نظرم باید این افراد شناسایی شوند و با آن‌ها بر اساس قانون برخورد شود».

محمد دهقان، معاون حقوقی رئیس‌جمهوری، درباره هویت افرادی که (به گفته او) تعدادشان «زیاد» نیست اما به دلیل «ترویج بی‌حجابی» در ایران «باید شناسایی شوند»، توضیحی ارائه نداد.

معاون حقوقی ابراهیم رئیسی، گروه دیگری از زنان را که (به گفته او) از روی «غفلت» حجاب را رعایت نمی‌کنند، مجرم ندانسته اما گفته است: آنان «تخلف» می‌کنند و «باید با ظرافت با آنان برخورد کرد».

رادیو فرانسه

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...