پخش زنده
Home » بین المللی » بریتانیا یک فرد مظنون به تامین مالی حزب‌الله را تحریم کرد

بریتانیا یک فرد مظنون به تامین مالی حزب‌الله را تحریم کرد

بریتانیا روز سه‌شنبه ۲۹ فروردین ناظم احمد را که مظنون به تأمین بودجه برای حزب الله لبنان است، در فهرست تحریم‌های خود قرار داد. این فرد مجموعه‌دار آثار هنری در بریتانیا است و با شماری از هنرمندان، گالری‌ها، و حراج‌خانه‌های هنری در آن کشور معامله می‌کند.

حزب‌الله لبنان که از سوی جمهوری اسلامی پشتیبانی می‌شود درخواست خبرگزاری رویترز برای اظهار نظر در این باره را رد کرد. رویترز همچنین نوشت که نتوانسته است به طور مستقیم با ناظم احمد تماس بگیرد.

لندن می‌گوید این نخستین بار است که قدرت خود در مبارزه با تروریسم داخلی را برای مسدود کردن دارایی‌ها و منابع مالی ناظم احمد در بریتانیا به کار گرفته است و اشخاص در داخل این کشور را از انجام معامله با او یا شرکت‌های تحت مالکیت یا کنترلش منع می‌کند.

دولت بریتانیا این اقدام را گامی در راستای «ایجاد خلل در عملیات حمایت مالی از تروریسم بین‌المللی» خواند. ناظم احمد پیش از این و در سال ۱۳۹۸ از سوی آمریکا تحریم شده بود.

به نوشته رویترز، در بیانیه جوآنا پن، وزیر خزانه‌داری بریتانیا، آمده است: «گام محکمی که امروز برداشتیم، جلوی تأمین‌کنندگان تروریسم بین‌المللی را می‌گیرد و امنیت ملی و اقتصادی بریتانیا را تقویت می‌کند.»

در وب‌سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز احمد به عنوان کسی که به حزب‌الله «کمک و حمایت مالی و خدمات و کالاهای تکنولوژیکی» ارائه می‌داد، معرفی شده است.

این وب‌سایت همچنین نوشته است: «حزب‌الله نهادی است که دارایی‌ها و درآمدش از سوی آمریکا مسدود شده است. حزب‌الله از ناظم احمد و شرکت‌هایش برای پول‌شویی مبالغ زیادی که به این گروه تروریستی اختصاص داده شده استفاده می‌کند.»

بر اساس این گزارش، «احمد صاحب یک مجموعه هنری بسیار بزرگ به ارزش ده‌ها میلیون دلار است که آثاری از پابلو پیکاسو و اندی وارهول در میان آنها دیده می‌شود. او با انتقال پول‌های نقد کلان و معاملات مالی غیرقانونی در صدد است دارایی‌های خود را از مالیات معاف کند. او همچنین یک دلال الماس است و با پول‌شویی، تامین کننده مالی عمده حزب‌الله است.»

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

اگر هر کشور دیگری بخواهد به اتحادیه روسیه و بلاروس بپیوندد، ممکن است «سلاح‌های هسته‌ای برای همه وجود داشته باشد»

الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس، دوشنبه ۸ خرداد گفت که اگر هر کشور دیگری بخواهد ...