پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » جمهوری‌خواهان آمریکا: تحویل پول به تهران موجب تشدید سرکوب معترضان می‌شود

جمهوری‌خواهان آمریکا: تحویل پول به تهران موجب تشدید سرکوب معترضان می‌شود

قانونگذاران جمهوری‌خواه آمریکا می‌گویند پرداخت ۵۰۰ میلیون دلار به جمهوری اسلامی توسط دولت بایدن به نشانه «چراغ‌سبز» برای از سرگیری مذاکرات احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵، به تشدید سرکوب معترضان ایرانی و افزایش حمایت تهران از جنگ روسیه علیه اوکراین منجر می‌شود.

به گزارش وبسایت «واشینگتن فری‌بیکن»، حمید حسینی، دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق، هفته پیش گفت که دولت بایدن از برخی مجازات‌ها علیه ایران «چشم‌پوشی» کرده و اجازه پرداخت ۵۰۰ میلیون دلار از «بدهی‌های عراق به ایران» را صادر کرده است.

به گفته دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق، دولت بایدن اجازه این پرداخت از بغداد به تهران را در زمانی صادر کرده که وزیر امور خارجه عراق در توری که شامل دیدار با مقامات وزارت امور خارجه آمریکا بود، به واشینگتن دی‌سی سفر کرده بود.

تد کروز، سناتور جمهوری‌خواه تگزاس و عضو کمیته امور خارجه سنای آمریکا در این باره به فری‌بیکن گفت اقدامات دولت بایدن «مشخصا، شدیدا و بدون هیچ‌گونه انکاری» امنیت و حیات مردم آمریکا را به خطر می‌اندازد.

او اظهار داشت: «دولت بایدن تاکنون اجازه داده تا ایران میلیاردها دلار از طریق نقض تحریم‌های نفتی به جیب بزند، و اکنون میلیاردها دلار پول نقد هم برای رژیم آخوندها می‌فرستد.»

سناتور تگزاس همچنین گفت: «این پول نقد را رژیم ایران برای تقویت جنگ همه‌جانبه روسیه علیه اوکراین به کار خواهد گرفت. دولت [بایدن] اعتراف می‌کند که ایران پشتیبان شماره یک روسیه است. این کارشان نشان می‌دهد که اولویت‌های آنها چیست.»

به گفته فری‌بیکن، «اتحاد رو به رشد عراق با ایران» از دغدغه‌های مجلس نمایندگان ایالات متحده بوده است. قانونگذاران جمهوری‌خواه در ماه فوریه هشدار دادند كه دولت عراق به «دست‌نشانده» تهران تبدیل شده است، و تهدید كردند بیش از نیمی از کمک‌های امنیتی چندین میلیارد دلاری واشینگتن به بغداد را قطع می‌کنند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...